Diss

Datum: 2010-08-31 ~ Tid: 20:59:27



Smaken är som baken, här kommer våra åsikter.



Nylonsporremmar, ser billigt ut och förstör en hel outfit.


Säkerhetsstigbyglar med snodd/D-stigbyglar,  fult och passar inte en dressyrryttare. Finns snyggare säkerhetsalternativ.


Vita hårnät, ser ut som ihopknycklade toapapper.

Svanskappa och brösta inom dressyr. Dels är det extremt fult, och varslar om att man inte har råd eller tålamod att köpa en sadel anpassad för hästen. Kan också användas i förebyggande syfte men nej tack.


Uppåtstående knoppar och mantejp, gör att hästen ser ut som den är iordninggjord för ardennerutställning.


Randiga kavajer, man vill ju inte se ut som en hallick bland alla andra ekipage.



Färgade stigbyglar och sporrar, hör inte hemma i en ryttares garderob, ser mer ut som en leksak?

 

Schabrak utan passpoal är tråkigt, men schabrak med för bred passpoal eller flera är osmakligt. Lagom är alltid bäst.


Sporrskydd, det ska vara helsilvrigt. Inga plastbitar på sporrarna.


Ni behöver inte skriva vad ni tycker om våra åsikter, eller hur fel ni tycker att vi har, för våra åsikter förändras ändå inte. Man bör skilja på saker som ser billigt ut och saker som är billigt.


Kommentarer
Postat av: Elin

Håller med om allt :D

2010-08-31 @ 21:03:54
Postat av: miranda

håller med, allting är fult :D

2010-08-31 @ 21:42:38
Postat av: Anonym

håller med om nästan allt. eller i stort sett, men sporrskydden kan ju vara nödvändiga om man inte vill ha märken på ridstövlarna :)

2010-08-31 @ 21:47:27
Postat av: Anonym

och, jag tycker färgade stugbyglar är sjukt häftigt o fint :D men smaken e som baken som sagt :)

2010-08-31 @ 21:47:55
Postat av: tess

stigbyglarna är SÅ jävla hot :D

2010-08-31 @ 21:51:24
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Linnea:)

Jag förstår inte hur färgade stigbyglar kan ha blivit så populärt. Det e verkligen inte fint!



Jag tycker att man kan ha svanskappor på små ponnisar som finns på ridskolor. Men när man har egen häst borde man ju faktiskt köpa en sadel som passar hästen;)



Btw. Så håller jag med er helt om dissen:P

2010-08-31 @ 21:51:41
Postat av: Josefine-f

Linnea:) : Jaha, så små ponnysar på ridskolor förtjänar inte en sadel som passar? Bara när man har egen häst? Knepigt uttalande. ^^



2010-08-31 @ 22:03:52
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: elvira

Håller med nästan om allt utom de färgade stigbyglarna! Har ett par mörkblå, de är sjukt sköna och man får bra grepp+att det är fräckt med egen färg:D

2010-08-31 @ 22:04:54
URL: http://viiris.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att ni klankar ner på svanskappan, vet ju att ni är rätt bra kompis med Genne :)

2010-08-31 @ 22:11:46
Postat av: Anonym

ni dissar färgade soprrar och stigbyglar, men inte färgade träns?

2010-08-31 @ 22:21:11
Postat av: Ingrid

Vi känner folk som allt detta som vi har dissat, men vi riktar det inte mot just de personerna utan mot själva utrustningen. Det spelar ingen roll vad man dissar eller hissar så är det ju alltid någon som har det. Precis som att någon vi känner dissar något vi har på oss, men vem bryr sig?

2010-08-31 @ 22:28:28
Postat av: Sofia Genne

Jag har en dyr sadel av ett grymt märke som är SPECIALBESTÄLLD till Mahjong, och ändå kör jag på svanskappa. Coolt va? Tittar man på tävlingar så behöver fler än 70% av hästarna svanskappor. Förjävligt att inte folk klarar av att ta ut sadelprovare, eller ser att sadeln faktiskt inte håller korrekta måttet o läget o behöver svanskappa.

2010-08-31 @ 23:21:25
URL: http://absolutgenne.blogg.se/
Postat av: Vikky

kära kära vänner. Knoppar på en ardennerutställning? xD Ardennrar visas med ARDENNERFLÄTA juu :) Ni vet, inbakad. Förlåt, men fnissade lite när jag såg det. :)

2010-08-31 @ 23:23:26
URL: http://fjordtastic.blogg.se/
Postat av: lolvira :DDD

Håller med om allt förutom stigbyglarna/sporrarna och sporrskydd! =D älskar båda då jag har billiga & dåliga stövlar och lädret går sönder om man inte har skydd >_> sen är färgglatt lite galet snyyggt!



Annars har ni helt rätt i nylonremmar och vitt hårnät.. hahahaha jag tycker eran blogg äger, även fast jag inte ens är dressyrryttare ;D

2010-08-31 @ 23:53:34
URL: http://lolviras.blogg.se/
Postat av: Cicci :)

Håller med om allt, förutom den randiga kavajen.

Finns en ruskigt snygg hos Pikeur. Ränderna syns knapp, men om man kollar på dem så ser man dem.

2010-09-01 @ 01:18:22
URL: http://ciccikar.blogg.se/
Postat av: Elvira

sofia genne har ju en svanskappa :)

2010-09-01 @ 06:26:37
Postat av: tilda

man kanske har en häst som är "rak" i ryggen och då är det inte så lätt att hitta en sadel som passar perfekt, då är det rätt bra med svanskappa eller brösta/förbygel :)

2010-09-01 @ 07:13:17
URL: http://tildajosefsson.blogg.se/
Postat av: jennifer (indus@bdb)

jag tycket allt det ni skrev är för jävla fult om man kan och vill så kan man ju färga sina sporrrar/stigbyglar guldiga kanske är ett bra förslag

2010-09-01 @ 07:36:13
Postat av: Jipe Satay, guldbelönad NF ponny

Jag tycker ni gått över gränsen,

Ni var mina största idoler,

jag ville bli som er,

jag ville rida som er en dag,

komma till SM,

och det var så kul att kunna följa er,

när ni gjorde allt det som jag drömmer om,

men nu har kag släppt det,

kommer inte se upp till er som mina förebilder längre,

för ni Hottar o nottar folk och deras bästa vänner,

det är inte rätt, även fast ni inte är helt seriösa,

jag blev sårad när jag såg den här dissen,

ni tänker verkligen inte på andra än er själva,

jag har inte råd med 6000kr stövlar óch jag tycker det är snyggt med toappaper i håret, jag gillar snodd-stigbyglar för det är bästa alternativet om man inte vill lägga ut 700kr...

Hejdå..

2010-09-01 @ 07:46:29
Postat av: Hanna

Jag älskar att ni verkar ha glömt att ni driver en blogg med kommentarsfunktion. Ni kan inte tro att folk ska låta bli att säga "Det tycker jag inte alls det.".

Skärp er, det är en blogg ni driver, inte en dagbok.

2010-09-01 @ 08:24:55
Postat av: Louise

Jag älskar att ni verkligen skriver vad NI TYCKER! Ni säger inte att något är fel utan det är just era åsikter, och ni är ju "dressyrmupparna" och jag håller helt och hållet med om att tex färgade sporrar och stigbyglar inte passar till dressyr :)

Säkerhetsstigbyglar är kanske inte det snyggaste men såna med snodd är det enda jag rider med :P

2010-09-01 @ 09:58:32
Postat av: Linnéa

Till er som kommenterar: Ingrid och Linn dissar/hissar plagget/föremålet(!!!) INTE personerna som äger sådana plagg. Alla har rätt att tycka och tänka som de vill. Alla har olika åsikter.

Till Ingrid och Linn: Tack för en grym blogg! Dock får ni räkna med att folk kommenterar vad ni skriver. Vad ni än skriver finns det alltid folk som kommer gå emot. (De har lika stor rätt till en åsikt som ni!) Ni äger en blogg, och då får ni räkna med det! Men ni är grymma, stå på er! :D

2010-09-01 @ 10:05:27
Postat av: l&f

"varslar om att man inte har råd eller tålamod att köpa en sadel anpassad för hästen."



precis som tilda skrev, har man en häst som är rak i ryggen är det nästan omöjligt att hitta en sadel som inte åker fram överhuvudtaget.

tror inte någon tycker det är speciellt snyggt med svanskappa, utan har det för hästens skull.

vilket man kan tycka att i en hästblogg som ni driver borde vara det ni lägger mest fokus på? och inte hur det ser ut.

2010-09-01 @ 11:03:28
URL: http://lindbergl.blogg.se/
Postat av: Amanda

färgade stigbyglar är det snyggaste som finns! :D:D

fast kanske inte till dressyr då :P

2010-09-01 @ 11:30:53
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: Anonym

HÅller fullständigt med :D

2010-09-01 @ 12:39:10
URL: http://desperatflikkaa.blogg.se/
Postat av: Emily

Vill bara säga till alla andra som kanske struntar i sådant som är viktigt bara för att andra säger att det är fult. Svanskappa är bland de viktigaste uppfinningar som finns, många hästar kan inte ha någon sadel utan att den åker fram och vill man då inte ha den för att det är fult så borde man skämmas. Halt häst med dålig gång eller svanskappa, det är bara att välja för vissa, det är inte kul att folk ska sitta och säga att det är fult! :P



Och sporrskydd eller slitage på dyra dressyrstövlar.. ja jag har då hellre sporrskydd, snyggare än helsilvrigt enligt min åsikt ;) Smaken är som baken ;)

2010-09-01 @ 13:05:34
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: malin

hur skulle de va om ni skulle HISSA nångång och inte dissa hela världen?

2010-09-01 @ 14:13:48
Postat av: Molly

Undrar också det. Varför så negativa och säg allt som är dåligt för? :S Håller ni inte era åsikter på en social nivå, så behöver inte vi heller göra det. Ni låter som riktiga HästKärringar!

2010-09-01 @ 15:55:14
URL: http://mollly.webblogg.se/
Postat av: sanna

Jag tycker att sporrskyd är uuuuber fult, men andvänder det när jag inte tävlar för att minska slitaget på mina stövlar / ridskor.

2010-09-01 @ 16:17:52
URL: http://adversity.blogg.se/
Postat av: bella

SERIÖST ALLA! Hur gamla är ni? Jag har läst kommentarerna här och det stått saker som "ni har hottat och nottat folk ni känner" "ni dissar bara"

SERIÖST :0

FOLK SKICKAR JUH FÖR FAN IN BILDERNA TILL DOM FÖR ATT DOM JUST SKA HOTTA OCH NOTTA! FOLK FRÅGAR OM DERAS ÅSIKT! VAFAN DET ÄR DERAS ÅSIKTER OCH KLARAR MAN INTE AV ATT BLI NOTTAT BEHÖVER MAN INTE LÄMNA IN NÅGON BILD! FAN DOM SÄGER VAD DOM TYCKER OCH ALLA TYCKER OLIKA THATS IT! SKÄRP ER...

2010-09-01 @ 16:48:34
Postat av: Anni

Svanskappa använder man väl för HÄSTENS skull, inte för att det ska se snyggt ut? :S Tycker heller inte att det är en ekonomifråga, och även om det nu skulle vara det, varför då dissa människor som kanske inte har råd med det allra dyraste, men som ändå försöker göra det bästa av situationen? för vad jag vet så far ponnyn/hästen absolut inte illa av att bära svanskappa.



Tycker faktiskt att det är synd att ni båda känner sånt stort behov av att "notta" och dissa ryttare/hästar/utrustning m.m. Gillar verkligen er båda som ryttare, och Linn kommer med all säkerhet tillhöra sveriges elit i framtiden - MEN, ni kommer inte att komma någonstans utan att vara ödmjuka mot er omgivning. Jag är fullt medveten om att detta är er blogg och era åsikter, men tänk på att många av de som läser detta och som verkligen ser upp till och beundrar er är ridskole och hobbyryttare. Många har inte möjlighet att köpa dyra märkesgrejer eller att vara kräsna. Och många blir nog väldigt sårade av sådana här inlägg, även om det inte är er mening. Som sagt, vill man nå toppen så gäller det att vara ödmjuk, och det tror jag att ni hade tjänat på :) ni är mångas idoler, ta tillvara på det istället och förvalta det så bra ni kan :)

2010-09-01 @ 16:53:45
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Elly

Bra blogg, men har sakt det för. Svanskappa är bra för ponnyer, det finns faktist inte sadlar som passar till hästar behöver svanskappa, 80% av alla ponnyer behöver det. Om ni inte visste det.

2010-09-01 @ 22:45:59
URL: http://ellyj.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med på nästan alla punkter. Asså säkerhetsstigbyglar är inte jättesnyggt, det är mycket snyggare med raka. MEN jag har läst om dem där stigbyglarna som öppnar sig i sidan och enligt många så är dem inge bra. Om det fastnar grus eller nått i dem så stör de funktionen. Läste om en tjej där den inte öppnades, har också läst om flera där den öppnats under ridning för att det var "skit bakom spakarna" i dem. Vet att det är långt ifrån alla som har varit med om det men jag har hellre ett par billigare, fula, säkra stigbyglar än några som kanske går upp under ridning eller inte går upp alls och dessutom är dyrare att köpa;)Men håller med, det är faktiskt fult men ibland får man kolla bort att det är fult och tänka på säkerheten:)

2010-09-02 @ 10:22:03
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Måste bara skriva också att mantejp är SJUKT FULT!:P Själv syr jag mina knoppar, de sitter asbra. Då behöver man inte göra det på morgonen innan man åker:)

2010-09-02 @ 10:23:14
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

håller helt klart Anni, jättebra sagt!

sen tycker jag faktiskt det är liite konstigt att dissa färgade stigbyglar, när du linn, klar upp hela Braven i rosa o blått. Träns o hela köret. tycker du man ser ut som en leksak i färgade stigbyglar vet jag verkligen inte om du har missat att hela braven ser ut som en uppklädd my little pony-leksak?



sen tycker jag ni borde hissa saker istället :) många blir säkert ledsna o arga på att ni dissar ca. hela deras outfit o garderob. inget kvar o dissa snart? ;d

o oftast är det ju självklart hoppgrejjer ni dissar, vilket är ganska konstigt. även att ni är "dressyrmuppar" borde ni inte dissa hoppsaker såå mkt? om ni är dressyrryttare borde ni kanske hålla er till dressyren o dissa den istället eftersom ni inte har en aning om vad som är inne i hoppvärlden tydligen. även om ni har det så har hoppningen mycket roligare utrustning o man kan matcha mer till tävlingar än dressyr, kanske är dressyrmupparna avensjuka på de o känner ett ständigt behov av att dissa all populär hopputrustning?:)

2010-09-02 @ 11:19:42
Postat av: Jennelie

Gud vad alla klagar på deras DISS!!!!



Dem får väl dissa den utrustning dem tycke är ful/dålig om dem vill? och som jag fatta det dissa dem all denna utrustninng inom dressyr = inte ha när man tävlar dressyr.



Och många kanske använder brösta/svanskappa för att dem inte har råd att köpa en passsande sadel? Men det är faktist inte jätte dyrt att fixa en passande sadel, dem som säljer begagnat brukar ju komma ut å prova ut lite olika sadlar åt en och göra så tills dem hittar en som ligger perfekt, så det gäller bara att spara ihop. Inte dyrar än om hästen skulle bli allvarligt sjuk, och det ska man ju iaf ha råd med?



Och jag använder säkerhets stigbygel för att dem är säkra, då spelar det väl ingen roll vad några på en blogg tycker om dem? Det är ju deras åsikter och om jag fatta dett rätt gillar dem inte såna när man rider/tävlar dressyr, men dem har inte sagt nåt om att ha dem när man hoppar eller rider i skog å mark, å ingne har sagt nåt dåligt om dem ur säkerhets synpunkt...



Jag gillar era DISS:ar ;)

2010-09-02 @ 11:56:34
Postat av: Jennelie

Gud vad alla klagar på deras DISS!!!!



Dem får väl dissa den utrustning dem tycke är ful/dålig om dem vill? och som jag fatta det dissa dem all denna utrustninng inom dressyr = inte ha när man tävlar dressyr.



Och många kanske använder brösta/svanskappa för att dem inte har råd att köpa en passsande sadel? Men det är faktist inte jätte dyrt att fixa en passande sadel, dem som säljer begagnat brukar ju komma ut å prova ut lite olika sadlar åt en och göra så tills dem hittar en som ligger perfekt, så det gäller bara att spara ihop. Inte dyrar än om hästen skulle bli allvarligt sjuk, och det ska man ju iaf ha råd med?



Och jag använder säkerhets stigbygel för att dem är säkra, då spelar det väl ingen roll vad några på en blogg tycker om dem? Det är ju deras åsikter och om jag fatta dett rätt gillar dem inte såna när man rider/tävlar dressyr, men dem har inte sagt nåt om att ha dem när man hoppar eller rider i skog å mark, å ingne har sagt nåt dåligt om dem ur säkerhets synpunkt...



Jag gillar era DISS:ar ;)

2010-09-02 @ 11:57:19
Postat av: Liz

Självklart får ni ha er åsikt, det ska man ha! Men ni får inte glömma att ni skriver en öppen blogg, och att då skriva att man inte "får" skriva att man inte håller med känns lite, hmm... fel.



Sedan kan jag ju bara säga att jag inte håller med er på typ någon punkt. Hellre "fula" säkerhetsstigbyglar och livet i behåll! Och uttalandet att svanskappa "varslar om att man inte har råd eller tålamod att köpa en sadel anpassad för hästen" tycker jag mest varslar om att ni verkar veta för mycket om varken sadlar eller hästens byggnad. Som många har sagt: vissa hästar är det OMÖJLIGT att hitta en bra sadel till och många hästar behöver svanskappa men det vill folk inte ha för att det är "fult". När ens egen eller andras fåfänga går ut över hästen, DÅ har man gått för långt.

2010-09-02 @ 16:00:49
URL: http://lillagoajag.blogg.se/
Postat av: sara

shit finns det verkligen sånan där fula färgade stigbyglar och sporrar:O kan man bära sånna frivilligt:O och inte bara i den färgen utan i ALLA färgar sån typ rosa och sånt:O shit va fult:O

2010-09-02 @ 18:48:39
URL: http://emelont.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jennelie:



Jag skrev aldrig " MEN vafan dissar ni säkerhetsstigbyglar för då?!!!!!?" Utan jag förklarade varför JAG hade dem MEN skrev också att jag tyckte det var FULT. Läs ordentligt nästa gång! Jag menade inget illa med det, det här är liksom den ända bloggen jag läser men jag måste ju också få ha egna åsikter.. eller? Och det borde ju alla andra också få ha.. eller?

2010-09-02 @ 18:50:33
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: Lina

Alla ni som klagar ni borde sluta med det alla har sin åsikt! Plus att om nu tycker att dom är taskiga så behöver ni väll inte äns läsa! Jag gillar era blogg:)

2010-09-02 @ 20:13:59
URL: http://linamarinygren.blogg.se/
Postat av: Jennelie

Johanna:



Var ser du att jag riktade mitt inlägg till dig? :O



Jag skrev allmänt, så varför tar du åt dig?

Och ja alla har rätt till sin åsikt, jag har inte sagt nåt annat?

Vilket betyder att Linn å Ingrid får skriva precis vad dem tycker på SIN blogg, och många verkar ju större sig på det(om du läser tidigare kommentarer), men stör man sig på det behöver man inte läsa heller.

2010-09-02 @ 22:52:06
Postat av: Johanna

Jennilie



Jag kände att du riktade den bla till mig. Men jag fattade att du skrev allämnt också. Jag skrev varför jag skrev som JAG gjorde och att jag inte menade något illa. Det känns lite som om många (inte alla) skriver sin åsikt på ett lite "klumpigt sätt" och menar liksom inget illa med det och det ser lite ut som ett klagomål. Besides, jag tog åt mig för att jag är typ den enda som skrev om säkerhetsstigbyglar...?

Och jag tycker det är jätteonödigt med folk som klagar och så men ibland bör man läsa lite mellan raderna. Jag har också skrivet många kommentarer till folk som har suttit bakom datorn och klagat men det verkar inte hjälpa. Det är bäst att bara låta det vara, dem borde ju tröttna om de inte får respons för de, de skriver.



Pga andra anledningar tar jag åt mig rätt lätt på saker som kanske inte alls är riktade mot mig, bara så du vet:)

2010-09-03 @ 07:04:12
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: anonym

Bara så du vet linn så är inte du så perfekt du heler!! men alla har ju sina åsikter,,:D

2010-09-03 @ 20:37:11
Postat av: Nia

angående svanskappor och brösta, visa hästar finns hlet enkelt inte svenska passande sadlar åt. det bara är så, jobbigt. då behöver man kanske brösta eller svanskappor.. t.ex Genne har ju svanskappa och tävlar N A T I O N E L L T med det. och hon har S P E C I A L B E S T Ä L L T sadel åt mahjong,

2010-09-03 @ 20:53:03
Postat av: Tips!

Det har inget med inlägget att göra men kan ni inte ha något önskeinlägg någongång. alltså ni skriver om något som någon läsare önskar. Jag önskar ni skulle skriva mer om det "tuffa" och "hårda" inom ridning och hästar. Själv så vet jag att ridning är en ganska tuff sport men många tror ju att det är så enkelt

2010-09-04 @ 01:36:03
Postat av: Anonym

Shit vad ni är tråkiga. Ni hade verkligen behövt en smula verklighet i era torra liv :). Men ha så kul i era svartvita liv:)

2010-09-04 @ 09:17:19
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Julia

Töntigt, töntigt, töntigt. Jag skrattar seriöst åt era dissar, speciellt åt Linn. Vems häst ser ut som blandning mellan my little pony och uppklädd docka? :)



"Ni behöver inte skriva vad ni tycker om våra åsikter, eller hur fel ni tycker att vi har, för våra åsikter förändras ändå inte."

Jaså, har vi inte rätt till att framföra våra åsikter? Tänk efter.

2010-09-04 @ 12:40:10
Postat av: Erika

"-->Svanskappa<-- och brösta inom dressyr. Dels är det extremt fult, och varslar om att man inte har råd eller tålamod att köpa en sadel anpassad för hästen. Kan också användas i förebyggande syfte men nej tack."



Om man inte har råd att prova ut en sadel, utan har en sadel som sitter OK och sedan med andra hjälpmedel som tex svanskappa får den att sitta bra? Ni sjönk ganska lågt när ni skrev det ni skrev, det är ingen åsikt, det är kränkande! Ni borde kanske tänka på att alla inte har så mycket pengar och har råd till att speciellt prova ut en svindyr sadel till sin häst. Och NEJ, jag rider inte, jag har gjort, jag kör trav, dels för att där mäter man inte hur bra hästen är efter hur dyr utrustning ryttare/häst har som man gör i ridningen!

2010-09-04 @ 13:32:24
Postat av: Ann

Bara jag som sett bilderna på Braven när han har sitt rosa träns på? Eller det blåa? Är inte det samma sak som färgade stigbyglar och fägade sporrar? Asså dissar du din egna utrustning eller?

Och vad är det för fel med säkerhets stigbyglar? Vill du trilla av och fastna med foten i stigbyglen? Du använder väll ändå inga säkerhets stigbyglar?



Om du inte tycker att färgade stigbyglar och färgade sporrar är samma sak som färgat träns så ska jag säga dig en sak....

DET MATCHAR MED BÅDA SAKERNA I SAMMA FÄRG!!!! O_o

2010-09-04 @ 15:52:06
Postat av: Ida

Tur att man har olika smak :) Annas skulle livet vart to Boring :P

2010-09-04 @ 21:27:07
URL: http://seemeeshine.blogg.se/
Postat av: ...

Kan ni inte hissa istället?

det finns allt förmånga här ute som kanske inte har råd och då tar åt sig..

Att hissa skänker mer glädje och självförtroende.

Och hissa då gärna saker som ALLA kan ha råd med och inte bara märkes saker. det skulle vara mycket roligare att läsa hissar istället för dissar ((:

2010-09-04 @ 22:18:05
Postat av: Madde :3

det enda ni gör är att dissa, & det finns seriöst vissa människor som inte har råd med att köpa saker för flera tusen ? Ni dissar tretorn när ni själva rider runt i ngt som ser ut som gummistövlar ? Jag fattar inte ?

2010-09-04 @ 22:39:45
URL: http://ponnysmurfarna.blogg.se/
Postat av: Elin

jag accepterar att ni dissar :) men kan ni inte till exempel i så fall bara skriva VAD ni dissar och inte en massa annan onödig text om att det ser ut som en leksak, eller toapapper, eller att man ser ut som en hallick eller liknande? folk tar illa upp och känner sig dåliga och fula. så Hissa mer än vad ni dissar för att få en bättre stämningen. men, det är ju er blogg..

2010-09-05 @ 18:27:29
Postat av: Josefine

Ni dissar sofie genne nu ?

hon red med svanskappa på SVENSKT PONNY DERBY(!!)

Det sårar folk! i vissa lägen finns det ej sadlar som passar, då äre bättre med svanskappa en att man förstör hästen?

men det tänker inte snobb ungar på förstås.

2010-09-05 @ 18:40:04
Postat av: Elin

mer hottar ist för nottar :) gillar mer när man får höra vad folk tycker är snyggt! Då får man insperation!!

2010-09-06 @ 07:16:09
URL: http://stepintothesun.blogg.se/
Postat av: Elsa

HAHAHAHAHAHHAHHA HAR ALLA JÄVLA NEGATIVA PERSONER GLÖMT BORT ATT DET ÄR INGRID OCH LINNS BLOGG?



Jag kan nog inte gissa hur många unika besökare dom har och om DET KOMMER NÅGRA JÄVLA IDIOTER som tar åt sig av deras dissar och får utbrott hur jävla kul är det att få sådana kommentarer då?



HAHA JÄVLA idioter hur tänker ni?



Vet ni inte hur mycket ni skulle förstört för en del hästbloggläsare om ni drog till mig så elaka kommentarer så dom tillslut lägger ner bloggen?



Tror ni seriöst att Linn och ingrid sitter tillsammans och säger "du vi tar med svanskappa i dissen för att genne har en sådan" Det tror inte jag iaf.



Ni måste väl hålla med om att färgade stigbyglar inte passar inom dressyren?



Men nu är det så att det är DRESSYR dom skriver om och inte om hoppning,fälttävlan eller western?



Hur fan hade det sett ut om tex Linn kom in på en dressyrbana med Philiac (exempel) och hade en svart kavaj osv och KNALLGRÖNA stigbyglar?



Nejfyfan då har jag nog dött lite.



Så låt dressyrmupparna vara. Dom är fantastiska som står ut med allt negativt skit som några fula ungar som säkert sitter och önskar att dom iallfall kunde få eEN enda kommentar på sin blogg.



Haha fyfan, skapa själva en blogg som blir så jävla känd och stå ut med allt skit? Ni hade inte klarat er jag lovar.



Så förfan, låt dressyrmupparna tycka och tänka själva, ni kan inte göra det åt dom.

2010-09-06 @ 11:10:33
Postat av: Anonym

Något jag la märke till var att ni dissade färgade stigbyglar och sporrar.. Men ni använder färgade träns ;o

2010-09-06 @ 13:53:36
Postat av: Fanny

Alltså fy vad trött man blir på att läsa alla kommentarer som klagar på de som har en annan åsikt än vad dressyrmupparna har, det är ju som sagt ÅSIKTER vi snackar om. Sverige har yttrandefrihet så om ni tycker att dressymupparna gör helt rätt i att dissa allt de tycker illa om så har ju vi läsare minst lika stor rätt att uttrycka våra åsikter om deras inlägg. Men så fort åsikten inte är densamma som dressyrmupparnas så blir det ett sju helvetes liv på alla läsare.



Det är ju bara larvigt att skriva "HAHA JÄVLA idioter hur tänker ni?" Tja jag hade nog tänkt ungefär såhär "jaha dressyrmupparna tycker sådär, men det tycker inte jag, och det vill jag dela med mig till andra för att se vad de tycker"



De allra flesta är ju inte ute efter att provocera andra (förutom denhär personen som jag citerade ovan) utan bara framföra en åsikt.

Som sagt, larvigt och lågt. Synd att förstöra en så fin blogg med en massa smutskastning.

2010-09-06 @ 17:48:20
URL: http://lindelou.blogg.se/
Postat av: Stina

Hihi Skrattar mycket Nu kanske jag kastar in en bomb här men kan inte låta bli för situationen är såååå härlig XD



Linn och Ingrid vill inte ha några komentarer på sitt inlägg men jag antar att dom skriver denna bloggen för att andra ska kunna läsa (liksom alla andra bloggare). Naturligtvis får de en massa komentarer vilket jag tycker är HELT naturligt och sedan uraartar alla kkomentarer och man smutskastar varandra och så slutar det hela med att Inbgrid och Linn blir (kanske?) arga, sårade över komentarerna...



Men hallå? Glädjs åt att folk intresserar sig, läser era inlägg, HAR ENÅSIKT och vågar stå upp för den! Så till alla er som har kommenterar och har en åsikt: Heja! Sedan att man inte ska vara taskig mot någon PERSONLIGEN är en sak men att ha en tanke om DET som Linn och ingrid skrivit är väl bara ett ecken på att ni skriver om relevanta saker?



Tack för mig ;)

2010-09-08 @ 17:21:44
URL: http://santinaafsire.blogg.se/
Postat av: Josefine

i Sverige är det ytrandefrihet ja!

dock är det ej tillåtet att kränka mobba m.m

som det göres åt vissa personen ( det är ej skrivit ti ngn men man kan ta åt sig)

2010-09-08 @ 21:06:48
Postat av: Anonym

Tycker många som har komenterat har rätt, tycker de är onödigt att dissa saker och skriva löjliga saker som tex "ser ut som en leksak" och svanskappa, det är en bra uppfinnig! Hästens välmående går före! Folk tar åt sig på fel sätt, när ni skriver så. Linn och Ingrid, ni har en sån stor blogg som så många följer, tänk på vad ni skriver! det är många som vill vara som er, och ni påverkar folk på både bra och dåliga sätt.



"Ni behöver inte skriva vad ni tycker om min åsikt, eller hur fel ni tycker att jag har, för min åsikt förändras ändå inte."



2010-09-12 @ 15:22:14
Postat av: Julia





Tycker de är bra att alla kommenterar och tycker till. För att Linn och Ingrid kan inte allt, och de är bra om någon som kanske vet bättre kommenterar! Tycker de är bra! :)

2010-09-12 @ 15:27:29
Postat av: Eh..

Du dissar färgade stigbyglar men klär upp Braven med ett rosa tränns....

2010-09-12 @ 15:29:28
Postat av: Karolin

Till alla som komenterar: Orka att ni ens bryr er dom får väl tycka vad dom vill, plus att Braven är sjukt fin i sitt rosa träns!:D

2010-12-22 @ 12:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner