För er som undrar

Datum: 2010-08-03 ~ Tid: 01:30:17
Idag under laserbehandlingen så förklarade Lotta varför Braven saknar ryggmuskler då jag frågade om det var dålig ridning eller dålig sadel som orsakade det.

Så svarade hon: Det sitter fortfarande låsningar kvar i bakre delen av ryggen som gör att han bara kan jobba med en viss del av ryggen vilket gör att han inte kan få några ryggmuskler där fram. Vad som orsakat låsningarna var när Braven förra sommaren blev så illa sparkad av en storhäst att han skakade i hela kroppen och haltade med huvudet hängandes i backen, vi kollade upp detta med Lotta direkt efter händelsen så hon har hela bakgrunden och vet att det var det som orsakade låsningarna.

Så nu vore det trevligt om ni kunde sluta klaga på mig eftersom att jag gör allt för att han ska bli bra. Jag har varit hos både Lotta som laserbehandlar och ostiopat vilket ni som följer mig vet.



Kommentarer
Postat av: .

tycker värkligen inte att man ska klaga på dig, och förklara varför han just inte har mera ryggmuskler. han skulle värkligen inte va så fin om du inte tog hand om det. olyckor kommer alltid i hästvärlden, inget man kan göra nått åt. och det är ändå inget dom ska bry sig om, han är superfin i alla fall ! :D

2010-08-03 @ 02:10:02
Postat av: emelie

han är ju ändå svin bra .och desutom kostar ju det pengar för allt sånt man gör med sin häst elr ponny och linn och ingrid gör ju allt för sina hästar och det skramlar ju i börsen då och claudia har ju varit sjuk länge och braven nt kunnat hoppa å vissa som är rika de avlivar ju sin häst typ bara för den har fång eller nått

2010-08-03 @ 08:08:17
Postat av: Reby

Emelie: Fång är faktiskt en väldigt smärtsam sjukdom för hästen. Det kan gå så långt att man måste ta bort djuret och har hästen fått det en gång har den lättare att få det igen. Klart man ger hästen chanser till det yttersta att bli frisk igen, men det är inte alltid det blir bra.



Tyckte det var lite fördomsfullt sagt. Det är ju inte per definition så att de som har det gott ekonomiskt ställt skiter i sina hästar bara för de har råd med en ny, och de som har det sämre ställt gör allt för sin häst. Bara för att man har mycket pengar att röra sig med betyder det inte att man tappar hela känsligheten. Mina erfarenheter säger nästan tvärt om.

2010-08-03 @ 11:22:57
Postat av: Carolin

Hej vad har ni för hjälmar?

2010-08-05 @ 14:45:05
Postat av: =)

Jag undrar hur alla orkar klaga så mycket på er ! Ingen är perfekt, alla har något man behöver träna på! & det med längd som alla klagar så på, jag tycker det är värre med dem som rider små hästar & kanske väger 30 kg för mycket! Längden påverkar inte hästen men det gör vikten !

2010-08-05 @ 22:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner