Gyttorp dag3

Datum: 2010-08-08 ~ Tid: 15:15:45
Idag var det sista dagen på Tre små gummors cup. Jag var den som låg bäst till efter båda kvalen så jag fick starta sista i finalen (LA:4), det är ngt som uppskattas.

Eftersom han var så stark i första klassen under föregående dag red jag bara lösgörande och lugnande övningar med mkt övergångar ner till skritt för att få honom lugn men sammtidigt uppmärksam på mig. Det lyckades och han var en fröjd att rida på framridningen.

Sen inne på banan gick det inte fullt så bra. Han var mer spännd på den bortre kortsidan idag än de andra dagarna (låg mass bråte där plus att det var mkt ljud från maskiner) och han var trött, oj va trött han var! Tröttheten gjorde honom seg och tjurig. När han inte gick fram drev jag lite till då blev han grinig och stelnade till i steget som för att varna mig att jag inte bör driva mer för då gör han en kospark, lite tråkigt. Men ändå förståligt att han var trött, men hade gärna sett att han låter bli att hota utan bara är seg i sånnt fall.

Ritten var dålig men inte fullt så dålig som procenten, hehe blev 59,??% x)

Procenten eller ritten är inget som bekymrar mig, ponnyn var trött och ibland går det mindre bra det är sånnt man får ta. Bara ladda om till nästa tävling och försöka höja sin lägstanivå!




Kommentarer
Postat av: malin

synd när du låg så bra till innan

menja, det har ju gått bra innan, du får väl fokusera på det :)

2010-08-08 @ 15:21:02
Postat av: Jennie

Kan ni inte lägga upp nån bild på när Linn rider Claudia?? Finns ju bara på ingrid och Braven. För ni har väll bilder på linn och claudia??

2010-08-08 @ 15:23:49
Postat av: Johanna

Synd att det inte gick så bra men det är som du skrev, man får tåla dåliga procent ibland. Det kan inte alltid gå bra:) Ni är så fina ändå:)

2010-08-08 @ 15:34:37
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

vad är max procent i dressyr? haha (a)

2010-08-08 @ 16:19:02
Postat av: Emma

Ni är bäst ändå :)

2010-08-08 @ 16:21:16
Postat av: Linn till anonym

Hihi fick mig ett gott skratt nu, det finns aldrig mer än 100% av någonting någonstanns så maxprocenten är alltså 100%, har aldrig hört om ngn som fått max dock ^^

2010-08-08 @ 16:25:19
Postat av: nathalie

det går nog bättre nästa gång:D jag ska snart debutera LA:2, o undrar om du har ngt tips för en ponny som drar iväg när man rider upp i galopp mot domaren i början o slutet av programmet? tacksamm för svar:)

2010-08-08 @ 16:25:39
URL: http://dressyrarn.blogg.se/
Postat av: Matilda

det var bra gjort ändå :) du rider jättefint! :D



när kommer nästa Hot or Not? ^^

2010-08-08 @ 16:43:44
URL: http://missdublin.devote.se
Postat av: Johanna kindvall

Ser gärna MÅNGA mera bilder från tävlingen! :) Om du har tid/ork/lusst att göra det! :)

2010-08-08 @ 17:24:44
Postat av: Fanny

Ska jag vara ärlig så hade jag gärna sett lite bättre stavning och grammatik, det blir jobbigt att läsa annars.

Dessutom hör inte förkortningar så väl hemma i en blogg. :)

2010-08-08 @ 18:51:42
Postat av: carolina

det kan inte alltid gå bra, fast jag vet att du vet det men ah :) kan vi inte få se bilder också? (a)

2010-08-08 @ 18:56:59
Postat av: Mälina Is The Bitch

ser ut som om du sitter och cyklar med dina händer :/ är dom olika höjder eller ser det bara ut som det?

2010-08-08 @ 20:26:59
URL: http://stickerbitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha omg, klart som fan att max är 100 i dressyr med. Hur dum får man vara (jag som frågade..) haha aja, Ett gott skratt förlänger livet! ;D

2010-08-08 @ 20:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner