Hotar och nottar på nytt

Datum: 2010-08-05 ~ Tid: 12:17:35





1. Snyggt färgval och bra matchat. Dressyrschabrak till allroundsadel funkar inte. Härlig energi med stora frambensrörelser. I uppförsbacke i en bra form. Du sitter ngt framåtlutat och måste vrida om dina händer och få dem i samma höjd. Bra skänkelläge, men stövlarna är långt ifrån våran smak även hjälmen och syntetsadeln. Ser ut att vara en trevlig häst. Vad är det för nosgrimma? Förhindrar den nypskador i munnen kanske, den var inte det vackraste vi skådat, men kanske nödvändig? Svarta ridbyxor hade gett ett mer stilfullt intryck. HOT.



2. Bra form och överlinje. Du har en god sits bortsett från händerna som ska vridas om och föras ngt närmare magen. Hade gärna sett dig med vita handskar och svart kavaj/hjälm. Kunde varit spänstigare i sina bakben. I helhet ett mkt trevligt ekipage. HOT.



3. Du behöver komma ner i sadeln och hitta balansen, ser ut som att du nyper dig fast. Vrid om händerna ngt och mer vinkel på armbågarna önskas. Snyggt med vitt, det är alltid rätt! Ser ut att gå i en bärig form men är ngt lång och loj, ser trevlig ut. HOT.



4. Snygg typ av häst i en bra form med gott undertramp. Dina axlar bör komma fram ngt och händerna vridas om och ihop ngt. När axlarna först bra kommer nog vinkel på armbågen av sig själv. Svanskappa är ju inte vidare snyggt, men troligtvis behövligt vilket gör det okej fast fortfarande inte vackert. Tror att din sits skulle bli mer följsam om du sänkte stiglädrena ett hål då kommer du ner i sadeln. HOT.



5. Fin typ och trevlig form men önskar lite mer nackhöjd. Trampar under sig väl. Är inte så förtjusta i dina stövlar eller hjälm men schbraket var snyggt även kläderna, synd att det inte finns ngt tema. Ta upp blicken, ihop med handen vrid om den och kom mitt över hästen. HOT.



6. Framtung, går helt på bogarna. Du sitter på bakvalvet, hela du behöver komma fram och ner i sadeln, sitt i den djupa delen av sadelns säte. Hästen går på tok för mkt bakom lodplanet, den måste komma fram med nosen betydligt mer. Vad gör du med händerna, har du tappat tygeln? Martingalen måste justeras då det är en fara när det hänger så mkt eftersom hästen kan få in ett framben och fastna. Chapsen föll oss inte i smaken. Snyggt med svarta ridbyxor det uppskattas alltid. Snyggt träns med bling-bling. NOT.



7. Ser ut att vara en snäll och beskedlig ponny, ngt loj och lite lång i sin form. Ren svans, bra. Klipp av hovskägget, du tävlar ju dressyr. Snygg sadel men skulle passa bättre med ett dressyrscahbrak då det ser lite sjabbigt ut med allround. Tygelflugorna kan lätt avlägsnas med en sax. Risiga knoppar, annar ser det trevlig ut. NOT.

Linn: Ser ut som du behöver ta fram axlarna ngt fö en helt lodrät sits, då dom är ngt bakom nu.
Ingrid: Jag tycker att du bör ta tillbaka axlarna något och skjuta fram bröstet och dra tillbaka underskänkeln något för att få en korrekt hållning och en lodrät sits. Över lag tycker jag att du har en mjuk och fin sits.

Kommentarer
Postat av: Anonym

komentar till er text om bild ett.

tränset är ju ett utan dom absolut nyaste och dyraste tränsen man kan köpa ... trodde ni hade koll på det?

2010-08-05 @ 12:30:07
Postat av: Linn

Vrf skulle vi ha kolla på det nyaste i "hoppvärlden"? x) Lika fult för dä, hur "inne" det än är ;)

2010-08-05 @ 12:31:57
Postat av: evelina

Jag är nöjd med min hot. Med tankte på att vi är ett hoppekipage.

2010-08-05 @ 12:55:20
URL: http://razzett.blogg.se/
Postat av: amanda

håller med om alla utom den sista, :)

2010-08-05 @ 12:57:08
Postat av: julia

haha, varje gång ni lägger upp ett sånthär inlägg sitter jag och och verkligen hoppas att min bild inte kommer upp.. Hahhaha. xD

2010-08-05 @ 13:21:28
Postat av: julia

den sista bilden var otroligt snygg. dom red otroligt bra! ;D har ni inte fått mera bilder va? :)

2010-08-05 @ 13:25:35
URL: http://countrygirlen.blogg.se/
Postat av: ida e

anonym som skriver om tränset: ett av dom nyaste och dyraste tränsen??

det kostar "bara" 1500kr och är från horseware 2009 års kollektion? varken dyrt elr nytt.

och man får inte tävla dressyr med det.. varför skulle dressyrmupparna ha koll på de?

2010-08-05 @ 13:29:03
URL: http://deccie.blogg.se/
Postat av: Anonym

förstår inte bild nr 6? håller hon ens tyglarna :s?

2010-08-05 @ 13:35:00
Postat av: Anonym

Ärligt är härligt! :)

2010-08-05 @ 14:47:13
Postat av: Anonym

Ni är nog dom drygaste personer jag sett.

Ni sitter framför datorn och tror ni vet allting om hästvärlden och vafan säger en bild, hot or not, snälla väx upp!

Ni är inte så jävla perfekta som ni tror, är så jävla trött på dig tex linn, du är en av dom personer som skryter mest, kan jag lova dig.

För du är väl så jävla bra, eller hur ?

Förklara för mig vad en bild säger er, ''mycket'' blir säkert svaret, men vafan sluta sitta och döma hur folk rider, NOT på er.

2010-08-05 @ 15:27:03
Postat av: Johanna

Till Anonym:

Man behöver ju inte ens skicka en bild om man inte vill:S Så om man vill få kritik så kan man skicka in en men om man inte tål kritiken så LÅT BLI. De som skickar in bilden vill ju att de ska döma så varöfr bryr du dig? Skickade du in en bild och fick en NOT eller? Är det därför du är så vrång? ANONYM säger jag bara! Haha patetiskt x)

2010-08-05 @ 15:42:37
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: malin

får jag fråga , varför not på den sista? den var väl inte mindre fin än 3an, 4an o 5an?

känner ingen av dom som är med den här gången, så inte för att jag gillar ngn mer.

menah, eran åsikt :)

2010-08-05 @ 16:12:49
Postat av: En som undrar hihi anonum också hehe

Kan ni svara på min fråga? Vore tacksam..

Ser att ni skrivit saker som "behöver få med sig bakkärran osv"



Hur F*N ser man det på EN BILD? :P Bilder kan ju vara så missvisande att det är sorgligt :D



Bedöm utrustningen men inte det andra, för det GÅR inte o se på en bild ;)



DISS!

2010-08-05 @ 17:34:53
Postat av: Lollo

Till kommentaren ovan:

Jomen hela grejen med detta är ju att de ska döma utefter den bild man skickar in. Så om det då SER ut som att hästen inte får med sig bakkärran så får dom väl skriva det. Självklart kan bilden vara missvisande men det är ju utefter den som ska döma ju.

2010-08-05 @ 17:51:18
Postat av: Therese

om du kollar här! bild nummer 3 vad heter din häst? :)

2010-08-05 @ 17:53:58
Postat av: emelie

fet jävla diss.

2010-08-05 @ 18:49:22
Postat av: till Lollo

Jo, fast det beror på helt i vilket rörelsemoment bilden tas i (vet inte hr jag ska förklara) :P

2010-08-05 @ 19:23:53
Postat av: Ingrid

Det är klart det är så. Men nu skickar de in de bilder de vill, och då bedömmer vi utifrån det rörelsemomentet. Vill de ha en bild där man ser att bakkärran är med så tar man ju naturligtvis en sån då (=

2010-08-05 @ 19:26:15
Postat av: shettiseen

Hur kan man skicka in? ((:



De flesta har "problem" med händerna märker jag :P



Varför måste folk klaga hela tiden?! Man behöver inte skicka in en bild om man inte vill få kritik! Men om man vill veta vad man kan bättra på eller gör bra så kan man ju göra det. Det är ens eget val ((:

2010-08-05 @ 20:32:57
Postat av: sanna

finaste ponnyn på bild 4:a helt klart! :D <3

2010-08-05 @ 20:33:14
Postat av: Cecilia waxin

Kan ni inte ha med videos istället eller går inte det?

2010-08-05 @ 21:46:49
URL: http://Ceciliawaxin.webs.com
Postat av: .

Hur vet man vem som har skrvit om bilden ?

Och alla har ju fått HOT förutom sista bilden och den va ju snyggast tycker jag :D

2010-08-05 @ 21:50:31
Postat av: Anonym

jag vet det.. men det är ändå fel o säga att bakkärran inte är med ;)

2010-08-05 @ 22:03:42
Postat av: elsaa

hah fan vad alla whinar, snälla. Om man inte kan ta kritiken behöver man ju inte skicka in en bild, och för dom som läser vad linn&ingrid skriver så har dom skrivit att de bedömmer efter bilden som skickas in , ni ser väl fan själva att dom inte sitter o skriver "din häst går ALLTID sådär med markbundet steg osv. Herregud -.- & om ni bara ska whina kan ni ju sluta läsa deras blogg om det är så himla jobbigt allting? :)

2010-08-05 @ 22:31:15
Postat av: issa

håller med Sanna fem kommmentarer upp !:))

2010-08-06 @ 11:28:04
Postat av: Steffie & Poppie på första bilden :)

Tackar, tänkte bara försvara mig lite :P hehe nä men det är så att jag var med i en krock för inte så länge sen så mitt ledband i tummen gick av därför har jag ganska ont i när jag håller handen i ett visst läge. Och sen varför jag har dom fula stövlarna är för att jag knappt kan dra upp dregkjedjan med min tumme, sjukgymnasten säger att det är det värsta jag kan göra typ, dra med tummen. så därför stövlarna :P sen tränset tycker jag är sjukt snyggt och det är så bra för hästen på alla sätt och vis. Men kan aldrig nypa hästen i munnen för bettet sitter på plats, alla remmar är gjorda så att dom inte ska trycka på några nervsystem, ett bett kan aldrig vika sig i munnen på hästen. Jag tycker det är bättre att ha ett träns som jag vet hästen mår väldigt bra av, en ett som är snyggt?

Men annars är jag nöjd med min komentar :D Tack så mycket! Älkar att läsa eran blogg :D Fortsätt så!

2010-08-06 @ 12:34:27
Postat av: en med åsikter

angående sista bilden så vet jag att hon bara rider lätt:B och precis har börjat tävla lätt:A dressyr.



jag har också sett att ni mest kommenterar utrustnigen, men vad jag vet så rider man inte med utrustningen. t.ex. med knopparna eller shabraket. håller med den ovan att det är bättre att hästen gillar tränset än att det är snyggt. väldigt mycket om att det ska vara matchande också. många bilder är nog från en vanlig dag när man inte tänker på vad man har på hästen och sig själv. eller ens tänker att man ska skicka in bilden för bedömning.



jag skulle tycka det va bättre om man i hot or not skrev lite mer om hur hästen går och ryttarens hållning. inte bara om utrustningen.

2010-08-06 @ 13:24:57
Postat av: sofia

hur kan man notta sista? x)

2010-08-06 @ 14:56:40
Postat av: Natalie

Ganska komisk att först så skriver en om att det är mycket bättre att ta upp utrustningen eftersom det inte går att bedömma hur hästen går på bara en bild, i nästa kommentar så står det tvärtom. Folk tycker olika :)

2010-08-06 @ 18:09:40
Postat av: Anonym

hur gör man om man vill bli hottat eller nottad ? :)

2010-08-06 @ 19:54:02
URL: http://desperatflikkaa.blogg.se/
Postat av: Emma

Om jag får fråga en ganska stor fråga.. Jag satt o´ch läste detta att ni sitter och kommenterar bilderna hur man rider, ´klär dig och vilken utrustning man har! Nu kommer den stora fråga!

Varför måste man matcha när man rider hemma och tränar för tränare???? jag tycker det okej att man matchar när man är på tävling men varför göra det i vardagen för??!!

2010-08-06 @ 23:20:17
Postat av: Malin

VArför får de sista ekipaget ett not? Tycker de va supergulliga och snygga :)

2010-08-06 @ 23:42:32
Postat av: cajsa

heej, jag måste bara få fråga (: hissa elelr dissa snodd?

2010-08-07 @ 20:02:50
Postat av: Cassandra

Alltså fy fan vad jobbiga alla ska vara!

Vadå att Linn e den mest skrytiga personen som finns? Sen så ser jag också att en massa har påpekat att dom kritiserar massor med ekipage för hårt elr något sådant. Men är det inte det Hot or Not går ut på elr? Jag menar ni som inte har något snällt att säga kan väll hålla det inuti huvudet istället för att skricka ut det för hela världen?

(Jag läste också det där om varför dom bedömer matchande utrustning, så kan jag hålla med om att det kan kännas lite onödigt att matcha när man rider hemma på gården, men det kan kännas roligt att ha En färg till sin häst och se att allt har den färgen! :) T.ex blå boots, senskydd, schabrak, sadel, träns m.m.)

Nu har jag sagt vad jag tycker om alla som ska käfta upp sig mot minsta lilla! :)

Ha det bra

2010-08-07 @ 21:20:26
Postat av: Cassandra (igen)

hej igen!

Jag menade såklart inte att alla är jobbiga utan bara dom som faktiskt är jobbiga! :)

2010-08-07 @ 21:21:47
Postat av: Christel

Hur får man vara med i hot or not? mejla eller? vill gärna vara med ;D

2010-08-08 @ 18:11:30
URL: http://sommarblondinen.blogg.se/
Postat av: Louise

Ponnyn på bild nr.3 heter Magica de Hex :)

2010-08-09 @ 20:22:52
Postat av: Linn

Då tror jag att jag har tävlat mot den? Magica de hex

2010-08-09 @ 21:06:23
Postat av: Jennifer

Varför kommenterar alla anonymt och klagar?

Man kan själv titta på bilden innan man skickar in den och se ifall man sitter bra eller inte och sen är det PERSONENS beslut så alla bara sluta klaga på LINN & INGRID!

2010-08-10 @ 16:30:56
Postat av: Anonym

Hallå, sista bilden var ju fan snyggast ? ;o

Alla ´blev ju hot förutom den, fattar inte hur ni tänker xD Ni har ju helt fel! Den var ju snyggast ?

2010-09-25 @ 21:07:13
Postat av: hallå!!

vadå, så ni menar att dem 2 sista är lika dåliga ?? :o

fattar inte vad ni mena med sista??

2010-09-28 @ 21:47:26
Postat av: Sara

Till Sista bilden: Mässingstigbyglar till silver bett/spännen. NOT!

Eller så är det jag som ser dåligt. Kanske better är i mässing. Men det ser inte så ut i mina ägon ;)

SJälv är jag ett matchnings freak xD

2010-10-11 @ 13:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner