Självkritisism från oss

Datum: 2010-08-03 ~ Tid: 18:51:40




Snygg typ av ponny kunnde gärna varit lite nättare i modellen. Fluftig och fräsh svans. Ser gärna att det vita på benen vore lika högt runnt om. Bild är fotad i rätt del av galoppsprånget, bra. Snyggast skulle vara om manen och svans hade samma färg. Korekt i sin tävlingsform för sin utbildningsnivå (nationell/elit), bör inte vara lägre/längre eftersom ridningen inte är på LC-nivå. Välmusklad kropp, kunnde varit en liten glimmt i ögat. Plus för utrustningen. Överlivet och huvudet på ryttaren är placerade i en bra hållning medans hande bör vridas om och vara på samma höjd, brevid varandra. Händerna är på en bra höjd, men vänsterhanden bör läggas fram lite. Underskänkeln bör komma bak något för en helt lodrätsitts då den nu är åt stolsitshållet, syns dock att sadeln är skuren frammåt så att skänkeln placeras där. Sadeln bör bytas ut till en koret strukturerad. Bruten tygellinje på vänstersida. Möjligtvis något putande buk på ponnyn, men inte extremt. Hade gärna sett kavaj och vit-skydd/benlindor på om det inte vore för värmen, ger ett prydligare och mer proffsigt uttryck. Kanske silvershampo till till svansen så att man och svans får samma nyans? Smalare lår och rumpa vore ett plus för en dressyrryttare då jag annser att de bör vara långa och smala, åt Jan Brink eller Edward Gaal hållet.



Fin modell på ponny, bra och bärig form med gott bakbensengagemang. + för att ponnyn är svart.
Tråkig benteckning, ser gärna mer vitt.  Lodrät sits. Jag kunde tagit ihop händerna något men händernas höjdplacering är bra eftersom att tygellinjen är korrekt. Kunde vrida om fötterna och händerna något. Dåligt matchande kläder. Lite matt utrsutning, men vitt går alltid hem. Vit piké och beiga ridbyxor hade lättat upp helheten. Behöver få in armbågarna efter sidorna. Tråkig bakgrund. Sadeln kan med ögat uppfattas som för stor, men sadelns storlek bestäms inte av rumpan utan av längden, den är även utprovad så den passar utmärkt. Jag ser lite lång ut men Claudia är i balans och trampar på bra med bak och ser ut att ha mycket energi framåt. Ryggen ser sänkt ut i detta ögonblick, vilket ger ett spänt intryck, men jag minns känslan och den var en avslappnad ponny som jobbade med rygg och bakben. Välmusklad kropp och väl ansatt hals, dock är bilden orättvis mot hennes kropp. Minus till en mörk och svårbedömd bild utan detaljer.
Jag bedömde lite utanför bilden nu och tog med lite känsla, en bild är bara ett ögonblick.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför vore det ett plus att ha smala ben och rumpa i dressyr?

2010-08-03 @ 20:10:12
Postat av: Anonym

Rätta mig om jag har fel, men har inte ingrid en bättre "hand position" än Linn.

2010-08-03 @ 20:25:20
Postat av: hanna

har ni fundera på att även ha med videoklipp i hot or not? (: eller blir det För Mycket? (:

2010-08-03 @ 20:48:08
URL: http://spectell.blogg.se/
Postat av: Mathilda A

Så det som är korta och tjocka ska inte tävla dressyr? :O

2010-08-03 @ 21:04:31
Postat av: Linn

Klart att man ska få tävla dressyr även om man är kort och fet som jag, det är inget som har hindrat mig från att delta. Men tkr att det är snyggare när dressyrryttare är långa och smala (:

2010-08-03 @ 22:56:24
Postat av: Johanna

Jag är "också" (du är inte det Linn!) kort och fet, usch.. Håller med dig om att det är snyggare när dressyrryttare är långa och smala.



Ser fram emot fler Hot or Not:ar!

2010-08-04 @ 00:12:32
Postat av: Anonym

skit samma om ryttaren är tjock eller smal, det är hur man rider som räknas

2010-08-04 @ 00:26:38
Postat av: Saara

Du är ju smal linn. Vadå mindre rumpa och lår? Skämtar du? :O Liten rumpa och smala lår är fan inte snyggt. Jag har tyvärr det...

2010-08-04 @ 00:30:37
URL: http://flickansaara.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Smalare lår och rumpa vore ett plus för en dressyrryttare då jag annser att de bör vara långa och smala"



Va har du bakom pannbenet igentligen?`????. Hur tror du det känns för de som är lite "knubbiga" som läser din blogg när du skriver så:S!? jävel va dålig stil..

2010-08-04 @ 00:59:08
Postat av: Therese

Asså för helvete vad alla stör sig på att hon sa så. Bara för man anser en sak ska det inte vara så. Visa behöver tydligen skaffa sig ett liv och sluta störa sig på vad andra tycker!

2010-08-04 @ 05:43:01
Postat av: johanna kindvall

väldigt bra sakt Threse! Måste alla lägga sig i vad Linn och Ingrid skriver på SIN blogg? Tydligen... Väldigt dålig stil. Du som skrev det varför vågar du inte skriva ditt namn? Du vet vell att det är superenkelt att ta reda på ditt namn och var du bor. Ingen kan någonsin vara anonym på internet.



Väldigt bra och trevlig blogg! Hade dock varit trevligare om alla hade 'respekterat' eran åsikt:) Läser bloggen flera gånger om dagen och det första jag gör när jag vaknar är att ta mobilen och kolla på bloggen :) Stort plus att ni inte tar åt er från alla anonyma som skriver. Fortsätt med att skriva era åsikter!

2010-08-04 @ 08:15:08
Postat av: carolina

om man får lov att tipsa så allmänt bra och fina intryck över lag på båda bilderna, de som sticker mig mest i ögonen är era armar + händer blir lite fågeldansen över det hela =) LINN: bättre in med armbgarna mot kroppen är ingrid men inte perfekt. handen är lite "moppestyre" försök att tänka tumme upp så får du in armb. INGRID: dusitter bra rakt över shästen men vill ha bak ditt axelparti så blir det nnu bättre! lite fågeldans över dig med in med armbgarna och tumme upp. ser dock ut att du har bättre handställning än linn just på dessa bilder. Båda har jätte fina och trevliga hästar, Grattis!



Rolig blogg keep on gooing! / C

2010-08-04 @ 09:38:52
URL: http://tinkas.blogg.se/
Postat av: amanda :)

hej! :)

angående om ryttare ska vara långa och smala.



i våras var jag på en klinic med Jan brink då han pratade om det. Han sa att det ser ju snyggare ut om ryttaren är hyfsat smal. Men han sa att det är en STOR fördel att vara kort i ridningen för att då får man ganska lätt en mkt snyggare sits.

De tyckte ja va bra för att jag är kort xD.

hade bra :D

2010-08-04 @ 09:53:23
URL: http://bohl.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, jag är hellre 180 cm lång & överspinkig än 155 och jättefet, ser inte klokt ut när man rider!

Linn har ett perfekt "hull" för att tävla dressyr, det ser allmänt snyggt ut när hon rider! :)

Ingrid likaså, snyggt somfasiken, smal & lång är stooort plus :D

2010-08-04 @ 12:50:44
Postat av: Anonym

Det är väll ändå hur man rider som bedömms, inte hur man ser ut rent fysiskt

2010-08-04 @ 13:38:45
Postat av: Anonym

den här bloggen får mig, som inte rider FEI att känna mig URUSEL...

2010-08-04 @ 18:41:34
Postat av: Ingrid

Jag rider inte heller FEI

2010-08-04 @ 18:55:49
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

egentligen, vem fan bryr sig om hur stor röv man har när man rider? inte så att någon domare kommer döma ner en för att man har lite extra hull där :P

2010-08-06 @ 16:47:29
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: ellen

vadå smalare, så om man är fet då ska men inte få rida då eller?

2010-08-09 @ 14:01:51
Postat av: Anonym

jag är åt det kraftigare hållet och jag tkr att det är jätte roligt att rida jag födes så och det är inget jag kan göra åt saken

2010-08-09 @ 14:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner