Snabbis

Datum: 2010-08-18 ~ Tid: 22:16:12
Blir ett snabbt inlägg, ska snart se på film. Tror det blir ngn av fast and furious filmerna.

Har precis varit hos Ingrid och lämnat "lite" pengar till resan som hon ska växla åt mig. Innan det var jag i stallet och fixade mockningen, foder och tog in hästarna samt red Braven.

Hade inget träns uppe i stallet så fick bli till att rida i grimma och grimskaft, men det går ju det också. Han var jätte duktig stegrade inte en gång, ryggade dock på några ställen och hotade med att resa sig, men då korrigerade jag honom så pass snabbt att han gav med sig och fortsatte fram i stället. På ditvägen var han ljuvlig, gav efter för trycket av grimman på en gång och var väldigt eftergiven i sidorna. Gjorde lite öppnor, slutor och skänkelvikningar samt enkla byten allt funkade kanon.

Sen på hemvägen gick det också riktigt bra han brukar göra lite caprioller och galoppera på tvären i diket och försöka dra iväg fasten man bara ska föröska skritta så galopperar han på stället. Men idag lyckades jag få honom att skritta och gjorde mkt halter och skänkelvikningar för att han inte skulle glömma bort mig där uppe. Sen gick det så pass bra att jag kunde trava lite, dock låg han på och var väldigt stark, var nära att han drog. Men mot slutet kunde jag rida honom i kort galopp med mkt halvhalter dock.

Men det är otroligt vilka framsteg vi gjort med våra uteritter. Förut kom man tillbaka och sa: Det gick jätte bra idag, han stegrade bara 20grr. Hehe har hänt lite sedan dess.


Mkt gammal bild där man ser hur han betedde sig...


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det ser ut som om han dansar XD

2010-08-18 @ 23:00:13
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: sandija

söööt! :D älskar din blogg :D

2010-08-18 @ 23:07:03
URL: http://kwieien.blogg.se/
Postat av: sara

vrf gör han så? :)

2010-08-18 @ 23:32:10
Postat av: Sara

roligt att det går bättre =)

2010-08-19 @ 09:35:18
Postat av: Amanda

Kan inte du också ha dagensoutfit? :) Så kul att det blr bättre :)

2010-08-19 @ 12:38:34
Postat av: Agnes J

hejsan linn! jag undrar bara om du kan lägga ut dina favvobilder på braven



jättefin blogg ni har!

2010-08-19 @ 18:19:20
Postat av: Lovisa A

Hur kommer det sig att han stegrar?:)

2010-08-19 @ 18:19:32
Postat av: sarah

Vart var det du red där? =)

2010-08-23 @ 12:50:37
URL: http://sarahhenrysson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner