Hot or Not

Datum: 2010-08-15 ~ Tid: 13:53:14



Cool ponny som var snygg i babyblått. Snygg utrustning. Skulle önska att du ramade in honom mer, känns som om ni "välter" inåt. HOT.


Trevlig bild. Du har en korrekt sits, men ta upp blicken. Fin form och hästen ser ut att vara framåt, dock något spänd. Hjälm med ventilation är inte min smak, korta stövlar. Schabraket ser ut att vara för litet. Trevlig överlinje. HOT.


Fin ponny som ser något spänd ut. Känns även som du inte har kontroll på högerbogen. Korta tygeln och ta fram och ihop handen, trampa ned hälen och upp med blicken. Snygg utrustning. HOT.



Snyggt med gult, men schabraket borde vara format efter sadeln. Sen vet jag inte hur du tänkte med bildvalet. NOT.


Upp med handen, ser ut som om du försöker trycka ner hästen på tygel. Försök att få hästen mer eftergiven för dina hjälper och mer självbärig. Utrustningen föll mig inte alls i smaken. Jag föredrar att använda schabrak. NOT.


Trevligt ekipage! Ponnyn behöver komma ned något med nosen, den ser inte helt eftergiven ut. Snygg utrustning men vitt schabrak är att föredra på dressyrtävling, korta stövlar. Fin hand och sits men du ser ut att behöva länga stiglädrena något hål samt ta ut foten lite ut stigbygeln. Ponnyn skulle ge ett bättre intryck utan hovskägg. HOT.
 

Väldigt snyggt ekipage. Fin långbent ponny med snygg hållning. Ser dock ut att vara något hög i bak. Snyggt med vita strumpor och bläs! Du har en trevlig hållning och fin, korrekt hand men ser ut att behöva länga stiglädrena något hål. Trevlig utrustning. HOT.

Kommentarer
Postat av: Sofia

alla bilder som skickas in til H or N. kommer dom att bedömmas? väntar fortfarande på min :)

2010-08-15 @ 14:58:06
Postat av: Anonym

känner igen sista ponnyn jättemycket :o vad heter den? vet nån om ägaren har bdb eller blogg?

2010-08-15 @ 15:00:37
Postat av: Jessica

Jag skickade in bilden som skämt :)

2010-08-15 @ 16:06:10
Postat av: Anonym

Bilderna ni lägger upp på "hot or not"

ni har väl fått lov av ekipaget att göra det?

2010-08-15 @ 16:28:02
Postat av: Mathilda

Till "anonym 2", det är min ponny Chame Roan, jag heter Svennung på bilddagboken, du får gärna kolla/snacka med mig där :)

2010-08-15 @ 17:04:44
Postat av: JosefineRenhorn :D

hejj ja och min kompis har ett rätt så bra förslag :)

och de e att ni kan hotta or notta till videoklipp, som folk skickar in? (:

de kanske är lättare att hotta or notta på? :D

KramKram :D

2010-08-15 @ 17:31:52
URL: http://josiiiie.bilddagboken.se
Postat av: Malin

Jag tycker det var bättre med halv hot och så :) Men annars e de bra och kul att läsa :)



Väntar på min bild :D

2010-08-15 @ 20:58:52
Postat av: Ronja

Hej :)

Ville bara säga en sak ang bilden näst längst ner,

du skrev Ponnyn skulle ge ett bättre intryck utan hovskägg.

Man ska inte ta bort sånt hår på hästen det skyddar, det finns där för en anledning :)

Likaså som känselhåren och det spretiga håret på svansen som många tar bort, det finns där för en anledning,

så fel att säga en sånn sak att man ska ta bort sånt på hästen/ponnyn.

Ville inte va dum eller så ,men kände att jag ville kommentera :)

2010-08-15 @ 21:06:53
URL: http://ronjae.blogspot.com
Postat av: sara

Men tävlar man dressyr får man stå sitt kast, ska man vara fin får man lida pin.



Jag tror inte att lite hovskägg skyddar något enormt heller....

2010-08-15 @ 23:02:34
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg
Postat av: Gabriella

Hovskägget kan vara bra att behålla för de som har hästar som t.ex är känsliga för mugg osv.

2010-08-16 @ 00:11:23
Postat av: Anonym

när alla hot och notekipage har bedömts, kan ni inte välja ut nåra som ni tyckte vara allra hottast och så får vi rösta ut en som vinner, så att nån blir den hottaste i hot or not? :D

2010-08-16 @ 10:43:52
Postat av: Anonym

Fast de flesta hästar idag har så jäkla lite hovskägg så det gör mest skillnad på utseendet snarare än skydd... då kan man ju lika gärna ta bort det.

2010-08-16 @ 12:51:08
Postat av: Sara

Kommer antagligen få endel kritik för detta men jag är iaf INTE anonym! Tacksam om ni inte skriver saker som inte går att ändra på som tex: i denna Hot or Noten, då det ju som sagt inte kan ändras och då är det onödigt att skriva det?



Sjukt kul med Hot or not i vilket fall :D

/Sara

2010-08-16 @ 13:19:10
URL: http://zober.bilddagboken.se
Postat av: sofia

jag tog bort det då tränaren sa på en träning att han skulle se ut som en SM ponny utan sitt hovskägg, haha , nåja, han blev rätt så snygg ;)

2010-08-16 @ 15:33:31
Postat av: mahtilda

håller med alla som säger att man inte ska klippa hovskägget gjorde det en gång min häst är väldigt kännsling och hon började gå lite

konstigt och det ville gärna inte lyfta på hoven vetrinären trodde hon fått en infektion , för jag hade klippt av hovsägget som sakt där sitter mycket känsliga skaker under hovskägget och det finns ju en anledning att dom har det så jag klipper det inte mer , men alla gör vad som funkar för dom . :D

2010-08-17 @ 08:13:40
Postat av: Bella

gillar att läsa era hot or not!

2010-08-17 @ 14:47:58
URL: http://stoet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ta bort halvhot på gamla inlägg!

2010-08-17 @ 18:31:13
Postat av: carrooo :)

Jag tycker att bara för att man får not betyder det inte att man är dålig och bara för att man får hot betyder det inte att man är bäst.

Alla är bra, men alla kankse inte ligger på samma nivå.

Någon som är lite lägre nivå kankse skickar in en bild den är jättenöjd med sen kankse ingrid & linn bedömer efter lite svårare nivå. Men alla är bra. När jag va liten va jag bra för min ålder men jag kunde lixom skritta trava och galoppera :D så jag tycker ingen ska bli ledsen om den får not för alla är bra :D mer eller mindre

och tål man inte kritik - va inte med. Jag tycker detta är jättebra då man kanske får kritik som man sedan kan förbättra, sen kanske du skickar in en bild nästa månad , då kanske du får hot istället för not ? :D

2010-08-18 @ 11:06:01
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: Ronja

Tack dom som håller med mig ang hovskägget,

det finns ju där för en anledning

och jag tycker att hästen välmående och det går före nåfra extrapoäng i utseendet...



2010-08-22 @ 15:40:07
URL: http://ronjae.blogspot.com
Postat av: Synpunkter

Jag tycker inte fuxen ser spänd ut , men kan hålla med om att det inte var någon vidare bra bild på den svarta hästen med gul utrustning.

2010-08-26 @ 19:39:22
Postat av: Anonym

det var någon som skrev att de skulle va kul om man kunde ha en tävling om vem som är hottast.Det skulle av kul att typ varje vecka låta bevakare rösta om veckans hottaste ekipage, skulle va kul! :D



2010-09-12 @ 13:53:22
Postat av: Anonym

stackars hästen som nt har schabrak eller vojlock.!!! adel gorden och det andra kan nypa hästen!!.man ska dessutom nt kunna sen rev benen men man ska kunna känna dem!

2010-09-12 @ 20:52:20
Postat av: Anonym

SJUKA DISSAR!

folk som fått krítik, ta inte åt er av idioterna.. fyfaaan!

2010-10-25 @ 17:25:04
Postat av: annie

man KAN inte se ALLT genom en fucking liten bilden.

HATAR ER OCH ERAN BLGOG, sista gången jag kollade in här! ni suger

2010-10-25 @ 17:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner