Dressyrprogram

Datum: 2010-07-08 ~ Tid: 12:45:58

Ska sätta mig och plugga in LA:6 nu har faktiskt inte tävlat det programmet någon gång hittills, har aldrig vart på ngn ponnytävling där klassen ingår.


Är det inte konstigt att det nästan alltid är samma program på lokal nivå för ponny och sen nästa steg samma klasser på reional och ytterligare ett steg alltid samma klasser på nationell nivå? Det borde vara mer variation hur många vill rida LB:1 20grr om året lixom? Samma på storhäst fast oftast är det lite olika andra program för storhäst än för ponny. Tex på lokal ponnydressyr är det LB:1 & LA:1 och på lokal storhäst är det LB:2 & LA:3, storhästar har oftast lång bana är väl för  att dom är större? Dom har oftast roligare innehåll i sina program också, men lokal ponnydressyr är ju mest till för ungponnysar och orutinerade ryttare att få en bra/lätt start innan de går upp på regional nivå.


Men visst vore det roligare om det inte är samma program på alla tävlingar?





Kommentarer
Postat av: anna :-)

jag känner samma sak, har tävlat regional i snart 3 år, men det är bara samma program, man blir så arg, jag har ridit L:AP1 100 ggr nu och jag är trött på det kan jag berätta, har precis börjat med nationell och där är det lite mer variation tkr jag :)

2010-07-08 @ 14:18:56
Postat av: Anonym

På nationell nivå finns u bara klasserna FEI*s lagtävlansprogram och FEI's Mästerskapsprogram så det är bara 2 klasser att välja på vilket inte jag ser som ngn veriation, men om man rider både regional och nationell så får man u lite varietion genom orlika klasser kanske var så du menade?^^

2010-07-08 @ 15:11:19
Postat av: olivia karelius

Tycker också att man ska variera programen istället för att ha dom vanliga, tråkiga.. Men när nån ridklubb väl har ett annat program blir folk skeptiska och vill inte anmäla sig till den klassen. Synd.. För om ingen anmäler sig så kan klubbarna inte ha annorlunda klasser.

2010-07-08 @ 17:33:01
URL: http://equestrianworld.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Håller med, har dock ridit la:2 två gånger det här året regionalt, men annars är det alltid "1:an".

Vad är meningen med de dubbla kvalen till nationell tävling när alla FEI har öppna/sluta/enkla byten? (eller har jag missat något?)

2010-07-08 @ 21:16:30
Postat av: Anonym

hur tränar du in ditt dressyr program?

2010-07-09 @ 11:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner