Avundsjuka

Datum: 2010-11-25 ~ Tid: 23:10:21
Trist att vissa ska vara så himla avundsjuka hela tiden på allt vi gör och skriver om. Våra duktiga hästar, vår fina utrustning, våra stora tävlingsframgångar, vår snabba framfart med bloggen och alla pengar vi tjänar på den m.m.

Kan ni inte bara vara glada för våran skull? Att vi lever ett bra liv, även om inte ni gör det..? Det är bara omogna förlorare som inte kan glädjas åt andras framgångar.

(Detta är absolut inget som de flesta av er läsare behöver bry sig om eller ta åt sig av, men några behöver suga i sig vart enda ord!)




Kommentarer
Postat av: anna

Det är bra Linn, stå på dig. Ni har bästa bloggen :) Men tyvärr kan inte alla glädjas åt er. Utan vissa måste försöka trycka ner. Keep up the good work!

2010-11-25 @ 23:19:07
URL: http://annawerner.blogg.se/
Postat av: Maja

Du verkar så jävla sur å klagar överminsta lilla hela jävla tiden :s Klart ni får mycket skit när ni har många besökare, människor är inte kloka via Internet!

2010-11-25 @ 23:24:17
Postat av: Maja

Du verkar så jävla sur å klagar överminsta lilla hela jävla tiden :s Klart ni får mycket skit när ni har många besökare, människor är inte kloka via Internet! Bara skita it å radera kommentaren och glömma! allt dem vill är att göra er upprörda och få höra att ni stör er på dem.

2010-11-25 @ 23:25:12
Postat av: Liza

Störande..

Jag kan erkänna att jag ÄR avundsjuk på er fast skulle aldrig visa det på ett negativt sätt! :) Är istället imponerad och blir inspirerad. Så ta inte åt er och keep up the good work!

2010-11-25 @ 23:27:21
Postat av: Linnéa

Det finns så många som inte kan unna andra framgång och lycka av någon anledning.

Ignorera de bevakarna som gör sitt yttersta för att gå er på nerverna och gläds åt de bevakare som verkligen uppskattar eran blogg, gläds åt eran framgång och gilalr att läsa om erat dagliga liv och era åsikter :)

2010-11-25 @ 23:42:49
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Jag tycker det är jättekul att följa eran blogg :D även fast jag inte har allt ni har & kanske aldrig kommer bli som er, så är man ju glad för eran skull!



avunsjuka borde utrotas >:D

2010-11-26 @ 00:20:54
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Saara

Varför ens ta åt dig av det folk skriver? Radera inläggena och glöm det "elaka" som skrivs. Du tar åt dig för mycket. Det är tyvärr sant! Och tyvärr så tror jag att man som storbloggare får ta lite skit från besökare ibland. Men som sagt, det är ju bara att ignorera, radera och glömma... Titta på Ingrid bara! Hon verkar inte ta åt sig

2010-11-26 @ 01:13:06
Postat av: dina

Jag erkänner...jag blir sjukt avis. Önskar jag hade råd och tid och stöttande föräldrar. jag har ridit på ridskola i 15 år. När jag läser er blogg blir jag mer övertygad om att när jag får barn ska jag ge dem möjlighet till egen häst och att jag ska skaffa ett jobb så jag kan ha egen häst. Ni är bra förebilder och inspirerande. ni verkar ta hand om era hästar så bra.

2010-11-26 @ 02:18:17
Postat av: amanda

klart man är avundsjuk... Men skulle aldrig visa det genom att vara elak :D Ni är jätteduktiga båda två, kram!

2010-11-26 @ 08:53:45
Postat av: malin

Välkommen till Sverige! Det är så de är här.. Ju fler som är avundsjuka på dig, dessto bättre är du. Så se det ist som en komplimang när folk skriver taskiga saker ;)

2010-11-26 @ 09:01:00
Postat av: Jessica

Jag är inte avundsjuk för jag har en skitduktig häst och bla bla, men jag blir så jävla irriterad på när ni tycker synd om er själva som har såna resurser inom hästsporten, bor rätt, har pengar, båda föräldrarna hjälper till, har möjlighet att träna året runt.. Jag har 13 mil till närmsta ridhus och bor i Norrland.

Ni är duktiga och så, men klaga fan inte på när en tävling har blivit inställt, hästarna gick inge bra på träningen m.m.

2010-11-26 @ 09:03:41
Postat av: Linda

Jag har aldrig sett det på det viset, det är klart jag också vill vara framgångsrik inom dressyren även om jag mest tävlar hoppning osv.

Men jag förstår inte varför andra inte kan glädjas åt andras framgångar, iaf vissa personer. Jag följer eran blogg dagligen och älskar att läsa om hur det har gått med hästarna, vilka framgångar dem har gjort eller att det kanske inte gick lika bra som det brukar. Jag vet inte varför, men jag är väldigt sådan att jag hoppas hela tiden att det ska gå bra för personer eller hästar jag har fastnat för, speciellt du Linn just nu, jag följer din träning med cupido och älskar att höra att det går bättre!



Nu har jag lektion, så hehe, kan inte skriva mer, hejdå!

2010-11-26 @ 10:11:23
Postat av: fanny

håller med maja, dina sura inlägg och kommentarer gör bara att det blir dålig stämning på bloggen. förstår att det inte är så roligt att få negativa kommentarer, men ta inte åt dig.

2010-11-26 @ 11:38:20
Postat av: anni

Håller med till 100 %! Det är verkligen tragiskt att avundsjukan är så fruktansvärt stor i "Häst-kretsar". Människor är så vansinnigt missunnsamma, aldrig att man kan vara glad för någon annans skull. Nej, går det bra för ngn annan så måste man genast se till att trycka ner den personen och försöka förstöra glädjen. Sorgligt hur folk kan bete sig mot varandra. De som håller på på de här sättet borde sätta sig ner och tänka efter istället. Det är lätt att säga att man inte ska bry sig osv, men det går inte att komma ifrån att man faktiskt någonstans tar åt sig. Det svider att höra alla elaka kommentarer, även om man vet att de bara är tagna ur luften.



Ni är otroligt duktiga både du & Ingrid, och dessutom väldigt inspirerande! Man blir peppad av att läsa er blogg :)

2010-11-26 @ 12:14:00
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: SletenTjurtask@bdb

Det finns alltid sådana människor, ta konsekvenserna när ni har så många bevakare och läsare. Det kommer ALLTID finnas någon som hatar er, så det är väl inget att bry sig om? Så är det ju när man står i centrum. :)

2010-11-26 @ 14:23:16
URL: http://Drawpage.devote.se
Postat av: Fy F*N

Asså shit, Linn.

Det var nog det mest omognaste jag läst -.-'

Jag har aldrig läst nått så taskigt. "Kan ni inte glädjas för att vi lever det bättre än vad ni gör?" Lägg av. Menar du att alla de som inte har de kapitalet eller den fördelen som du har ska hela tiden tänka. Ååå vad glad jag är för Linns skull hon har pengar,framgångar och hon är en liten kändis. Gillade denna bloggen fram tills nu -.-'

2010-11-26 @ 15:08:34
Postat av: Linn

Ta och läs texten igen, verkat som du missuppfattat den.

2010-11-26 @ 15:22:22
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Olivia

visst kan man vara avundsjuk men man kan ju försöka vara trevlig och sedan kanske försöka snappa upp tips då och då !

2010-11-26 @ 20:08:11
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Håller helt med vad "Fy F*N" skrev, visst, man behöver inte vara elaka mot er, men att du skriver något sådant, glädj er för att vi lever bra även om ni har det dåligt är ju bara sjukt. Alla föds tyvärr inte med silversked i mun där föräldrarna har tid eller pengar på att unna sina barn det dem vill.

2010-11-26 @ 21:03:15
Postat av: fanny igen

sen är det ju också så att alla negativa kommentarer beror inte på avundsjuka. dom allra flesta negativa kommentarerna bottnar nog i att man stör sig på något, vilket inte har ett dugg med avundsjuka att göra.

2010-11-27 @ 18:09:25
Postat av: Jessica

Kan ni inte visa er fina utrustning osv? Skulle vara kul..

2010-11-29 @ 21:51:09
Postat av: Ina

jag är också avis på det, men så omoget att klaga på folk då. bättre att inspireras och bli bättre av andras erfarenheter :)

2010-12-05 @ 10:57:48
Postat av: Maja,

Asså kan inte förstå mig på hur du tänkte där, vill inte vara taskig men avis är väll ändå att man är imponerad och vill ha det som den/det man är avis på, alla har väll för guds skull den rätten? Omogna förlorare?! Alla kanske inte glädjs över att ni har det bra när man själv har det dåligt, var glad att jag har det bra och att du har det dåligt, är det vad ni vill säga? Jag tycker ni har all eran rätt att skriva vad ni tycker för vi tycker ju inte lika, men jag har också den rätten.



Det här är bara min åtsikt och tänke sätt.

2011-02-07 @ 16:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner