Hejhopp

Datum: 2010-11-09 ~ Tid: 20:40:28
Lillan var hyperpigg idag och ville inget annat än springa, vilket vi hade delade meningar om. Mot slutet kompromissade vi lite och det gick hyffsat. Hon skulle behöva springa av sig rejält men det får hon ju inte med tanke på benet. Jag har även varit ute och promenerat med både Braven och Cupido.

Var nyss nere och vägde mig, och under dessa två dagar som jag ätit nyttigare och inte så onödigt stora portioner har jag lyckats gå ner 2kg, ett kg per dag. Är jätte nöjd och stolt över mig själv. Ibland har jag svårt med självdisiplinen men när jag väl bestämmer mig så brukar det gå vägen. Mitt delmål är att tapp 5kg mitt drömmmål är där imot något helt annat, det tar vi senare om det ens blir aktuellt.

Nu ska jag mysa framför en bra film. På bilden nedan ser ni Mickes och mitt film"godis".




Kommentarer
Postat av: Anonym

förlåt men jag hoppas inte du är seriös med ditt diet snack, så jävla patetiskt. du vet att du inte är tjock och i mina ögon ser det mer ut som att du vill att personer ska skriva "men sluta linn du är inte tjock, du är perfekt"! man kan inte gå ner 4 kg på två dagar, om man inte är väldigt tjock vill säga. vilket du inte är!

2010-11-09 @ 20:42:56
Postat av: Frida

Jag tycker att du ska vara lite försiktig med att skriva om vikt och viktnedgång. Tänk på hur många unga tjejer som läser er blogg. Vikthetsen och längtan efter den perfekta kroppen är redan enorm på dagens ungdomar och behöver inte göras värre. Ätstörningar kryper allt längre ner i åldrarna och de som försöker ta sig ur dem har ett rent helvete, om de klarar det överhuvudtaget. Dessutom är det vetenskapligt bevisat att det 'smittar' mellan unga tjejer och killar när det kommer på tal, precis som självskadebeteende blir ätstörningen en trend.

Ta det lite lugnt med vikt- och kilosnack, det är bara onödigt att sätta fler djävlar i huvudet på osäkra småtjejer.

2010-11-09 @ 20:47:13
Postat av: Linn

Jag har inte gått ner några 4kg utan 2. Dessutom handlar det inte om vad andra tycker utan att jag ska kunna vara nöjd med mig själv och det är jag inte nu! Det är ingen annan som kan bestämma hur jag känner/mår över min kropp, och verkligen ingen som kan övertala mig till att tycka något jag inte gör så snälla låt bli..

2010-11-09 @ 20:48:08
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: malin

vet hur det känns

och du är inte, verkligen inte överviktig, men vill du gärna gå ned så är det ditt val. tycker du är duktig , fortsätt så! men låt det inte gå för långt bara

2010-11-09 @ 20:48:46
Postat av: malin igen

menar att jag vet hur det känns, när man inte trivs med sig själv. o alla andra tycker man är fjantig o säger "du är inte tjock", "du vet att du inte är det", "ge dig" osv

hursomhelst är du grym med dina hästar!

2010-11-09 @ 20:53:34
Postat av: Josefin

Jag tar du ar jattevacker och fin kropp men man vill va nod sjalv och sen har jag inte sett dig I bikini iuf men tar du har. Fin kropp iaf. Men vet hur det ar, jag kanner précis samma som dig men det ar jattesvart eftersom jag har sa starkt godis sug men jag forsoker, vill ingot hellre an Att bli "smal" ... Kan inte skriva mer om hour du gör for Att fa bort "suget" ??? Visst inte bra Att skriva for Mkt om "bantning" men trots allt din blogg o ditt liv, dessutom skiver du mer om Att leva sunt ! :) alskar eran blogg, jattebra o inspererande , kram pa dig linn du e jattefin!

2010-11-09 @ 20:56:43
Postat av: Julia

Hoppas verkligen inte att det stämmer att du gått ner 2kg på 2 dagar. Det är grymt skadligt för kroppen om det skulle vara så. Det är t.o.m skadligt att gå ner 1kg i veckan. Vill inte vara elak eller så men tänk på att gå ner låångsamt istället för försnabbt. Inte för att jag absolut har nått imot att du ska gå ner i vikt då det är ditt beslut (: ^^

Riktigt bra blogg och hoppas den fortsätter på detta vis då jag varje dag längtar efter nya inlägg från er. (:

2010-11-09 @ 21:08:48
Postat av: mia

är inte det här en "hästblogg"?

tänk på alla tjejer som läser denna bloggen som faktiskt är överviktiga och så sitter du och berättar om din diet eller vad fan det är.

2010-11-09 @ 21:12:00
Postat av: Carro

ser gott ut tycker jag!

2010-11-09 @ 21:14:44
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jag förstår vad du menar, jag är inte heller överviktig men jag vill ändå tappa typ 5-8kg för hälsans skull!



Dock tycker jag inte folk ska haka upp sig på att du tappat två kilo på två dagar.. Inte för att vara sån men på mig kan det skilja 2kg från morgon till kväll, beroende på vad jag ätit osv.. Det beror på vilken tid på dagen man väger sig!



Men jag kan hålla med andra, eftersom du inte är överviktig så bör du vara försiktig med vad du skriver.. För som sagt kan det sätta griller i huvudet på era yngre läsare!

2010-11-09 @ 21:21:32
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Hanna

håller med linn om att de handlar om vad man själv tycker om sig själv och inte vad andra tycker.

är man inte nöjd med sig själv och kanske mår dåligt av det så ska man ju helt klart göra ngt åt det!

2010-11-09 @ 21:33:05
URL: http://hanaas.devote.se
Postat av: Matilda Holmström

Jag ska försöka gå ned 10 CM i midjan och 10 CM i höfterna. Tycker att det känns bättre än kilon (: Jag vill inte ens veta vad jag väger....

2010-11-09 @ 21:38:34
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är ju bra att leva ett sunt liv med sund diet, då man äter rätt så orkar man/kroppen ju också mer och man slipper bära runt på fem kilo för mycket som man inte har minsta nytta av. Är aldeles för många som inte motionerar tillräckligt och äter rätt.



Men kom ihåg!

Det är inte vikten som spelar sån stor roll, hur din kropp mår är det viktigaste(!), en frisk och sund kropp borde väl ändå vara idealet! Och mycket muskler, för det behöver vi hästtjejer. ;)

2010-11-09 @ 22:00:24
Postat av: Jennelie

Man ska inte gå ner i vikt, man ska gå UPP i vikt. det är rätt väg ;)



Du ska äta rätt och träna rätt, bort med onödigt fett (man ska helst ha lite fett för hälsans skull) och samtidigt som fettet försvinner bygga muskler, och då muskler väger mer än fett kommer vågen gå uppåt ;)

2010-11-09 @ 22:08:28
Postat av: Yemie

Hej! Jag tycker det är jätte bra att du försöker nå en kropp du själv är nöjd med. Men varför räknar du hur mycket du väger istället för hur "stor" du är? Muskler är snyggt men muskler väger mer än fett.

Jag personligen tycker inte att det är så bra att du försöker gå ner i kilon utan tycker du ska satsa mera på omkrets.

Naturligtvis gör du som du själv vill något annat ska du inte göra. =)

Men varför skriva exakt hur mycket du har tappat eller så? Det kan sätta spöken i mångas huvuden. Om du vill skriva om ditt mål mot din dröm kropp så visst gör det. Men lämna kilon och så ute. I de flestas ögon är du inte överviktig och behöver gå ner och de är väldigt många unga som läser den här bloggen. Som någon sa, det smittar(att tro att man är för stor och behöver gå ner alltså).

Vill bara att du ska förstå att du har stort inflytande på väldigt många människor och att det är många som ser upp till dig. Det du gör vill nog många också göra.

Så jag säger: ät rätt (alltså en varierad kost) och träna så kommer du nog snart nog ha en kropp som även du tycker om. =)

2010-11-09 @ 22:25:12
Postat av: Louise Andreason

Lägg ner med det jävla snacket, jag skriver inte för att vara elak utan dela med mig av min åsikt, men det är inte så himla kul att läsa eller höra sån jävla skit. håll det för dig själv eller prata med någon som står dig nära och kan förstå dig. Men jag tycker att det är så jäva omoget att lägga ut sån skit. Det är många som tycker att det är äckligt med beniga människor iallefall jag. Ta din längd minus 100 och minus tio ( om jag har rätt annars är det bara minus 100) så har du den vikten som du ska väga och som är bra för dig. Det är sjukt tråkigt att läsa eran blogg när det står sån äcklig skit på

2010-11-09 @ 22:25:17
URL: http://louiseandreason.bloggplatsen.se
Postat av: L

det enda du tappar genom att äta för lite är vatten. och sedan muskler. när du sedan börjar äta normalt går du upp igen, fast i fett och vatten. bättre som någon annan skrev att äta mycket och träna så du tappar fettet och får mer muskler istället..

2010-11-09 @ 23:43:51
Postat av: Anonym

Folk borde sluta lägga sig i. Vad kan vara bättre än att ta hand om sig själv för att må bättre? menar Linn svälter sig ju inte precis >.<

2010-11-09 @ 23:47:47
Postat av: Sandra

Du verkar inte äta för lite, jag skulle heller inte kalla det för "diet". Det verkar mer som att du har börjat tänka på att äta "rätt" saker. Sötsaker m.m. är inte bra för kroppen och genom att sluta med det kan mycket hända som t.ex. att gå ner i vikt.. Genom en sån drastisk förändring kommer drastiska resultat! Det betyder inte att du kommer tappa alla kilon på en gång men just nu går det fort, som för alla som börjar en "diet"..



Jag tycker du är jättestark som har en sådan självdisciplin! Keep up the good work! :)

2010-11-09 @ 23:51:16
Postat av: Reby

Ursäkta men jag blir bara så jävla förbannad av att läsa er fjortisars dumma kommentarer. Det hade vart annat om hon började äta mindre och mer sällan. Då hade det varit fel. Att börja äta nyttigare är ALLTID bra, hur smal man än är. Något som många av er kanske skulle behöva?

Kan man inte vara glad för någons skull istället, när hon nu känner sig så stolt och nöjd?! Att man alltid måste sparka neråt! Jävla kossor!

Bara för att ni själva inte orkar dra arslet ur vagnen förutom när ni går till kylskåpet för att ta en chokladbit till..

2010-11-10 @ 00:48:20
URL: http://reby.blogg.se/
Postat av: mikaela

Jag tycker du är duktig :) du ska vara stolt och så hoppas vi det håller i sig. Du peppade mig och min tanke är att börja äta rätt och mindre (mindre portioner osv, då jag äter lite för mycket ibland för att det är gått), dessutom ska jag bli av med sötsuget en gång för alla :) Glöm inte bort att det är din kropp, din blogg och ditt liv. Du kan skriva och göra vad du vill :)

2010-11-10 @ 07:08:33
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: E

men du vaför är Braven kvar? du sålde väl honom?

2010-11-10 @ 09:09:54
Postat av: Cicci

Ååh, morötter, vitkål och gurka med dipp är lätt det godaste till film!

2010-11-10 @ 11:22:11
URL: http://ciixx.blogg.se/
Postat av: fanny

det enda man tappar på så kort tid är vätska

2010-11-10 @ 12:02:19
Postat av: Sandra

Inte för att göra dig ledsen eller så nu, men så länge du inte är grovt överviktig så kan du inte gå ner 2 kilo I FETT på 2 dagar. Ett kilo fett motsvarar 7000 kcal ungefär, alltså skulle du behövt ligga på ett kaloriunderskott på -14000!! Att du däremot förlorat vatten (och lite fett ;)) är mycket möjligt! fast du kanske visste det redan XD Hur som helst är det superbra att äta nyttigt :D Jag hejar på dig! :D (jag tycker verkligen inte att du är tjock, men jag tycker det är viktigast att man trivs med sig själv, och vad jag har förstått så gör du inte det nu)

2010-11-10 @ 12:34:24
Postat av: Liz

Jag blir lite fundersam varför du skriver om sånt här? Det är väl en hästblogg? Det är väl ingen överraskning att du får de kommentarer du får? Vad vill du uppnå?

Det enda som kan 'hända' (förutom att folk tycker synd om dig/tycker att du är dum i huvudet) är att du bidrar till vikthetsen.



Om folk bara lade ner 1/10 av tiden de lägger ner på att 'banta' på att träna sin självkänsla!

2010-11-10 @ 13:10:41
Postat av: Anonym

TVÅ kg på tva dagar !:O

hjälp !

2010-11-10 @ 15:59:12
Postat av: Anonym

Erat godis ser faktiskt gott ut, ärligt jag ska ta och göra sånna skivor av gurka och morot nu! :)

2010-11-10 @ 19:53:43
Postat av: Linnea

Snälla! Låt Linn göra som hon vill! Hon vet vad som är bäst för henne och vet säkert vad hon behöver och inte behöver. Det är hennes liv och inte erat! Blir så trött på att läsa alla elaka kommentarer!

2010-11-10 @ 20:28:30
Postat av: Karolina

Hej Linn. Tycker om er blogg men här kommer lite fakta till dig. Det är en fysikalisk omöjlighet att gå ner 2 kg på två dagar. Ett kilokroppsfett innehåller 7000 kcal och efter du bara äter 2000 (lite plus eftersom du idrottar) kcal per dag så är det en omöjlighet. Det betyder på ren svenska att om du inte äter något i huvudtaget på 2 veckor, DÅ kommer du gå ner 2 kg rent kroppsfett (om man nu kunde göra det). Därför är det är inte möjligt utan eventuella kemiska substanser som påskyndar viktnedgången men de påverkar ändå väldigt lite. Du har troligen fel på vågen eller förlorat vikten i vatten. Du får göra som du vill med din kropp men jag lovar dig att om du har sådana ohållbara mål samt besatthet av att väga dig kommer du bli besviken. Tack för mig. Mvh/Karolina

2010-11-10 @ 22:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner