Letar sadel

Datum: 2010-11-17 ~ Tid: 12:18:15

Vi har lånat en ”unghästsadel” till Cupido av en i stallet. Den är rätt smal, minns inte vilken vidd den är dock. Men den är uppenbarligen inte tillräckligt smal för honom eftersom den hamnar i framvikt. När sadeln hamnar i framvikt gör också ryttaren det, vilket inte är så bra om han får för sig att bocka eller lägga på en tvärnit. Så nu letar jag ny ”unghästsadel” med det menar jag en billig skräpsadel som man inte behöver vara rädd att den ska få sig några repor. Med skräpsadel menar jag inte att bommen får vara av eller stoppningen hopptovad eftersom hästen far illa då men den behöver inte vara fräsh och fin. Någon som vet en billig skräpsadel till salu, smal i bommen?






Kommentarer
Postat av: Camilla

jag har en smal dressyrsadel till salu för 1500 kr, men det kanske är för "dyrt"? och du kanske vill ha allround eller hopp?

2010-11-17 @ 12:40:35
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Design by M

För bara några minuter sedan hittade Design by M sin väg till Facebook! Kolla in sidan och klicka på gilla knappen. Tre stycken bland dem första 30 kommer att få vars två extremt snygga, personligt designade headers från det växande design företaget Design by M .. Så vad väntar ni på? Gå in och gilla och vinn!

2010-11-17 @ 12:41:51
URL: http://designbym.se
Postat av: Sara

Det lättaste är väl att kolla på Blocket, där kan man få tag på gamla, slitna sadlar (som är hela) för under 500. Kan man dessutom tänka sig att åka och hämta en bit bort så ökar utbudet fort...

2010-11-17 @ 12:54:27
Postat av: Anneli Johansson

ja skräp sadel är ju bra att ha på ungisar. jag hade en gamal stubben till Faith men sålde den för ett tag sen

2010-11-17 @ 12:58:09
URL: http://atigas.mittspejs.se
Postat av: beatrice

Jag har två sadlar som min häst inte kan ha. En är normalbom på (ganska smal) och en är vidbom på (ganska smal den med)



Den med normalbom är svart och den med vidbom är mörkbrun. Båda är använda max 1år till min häst som var ganska mager när jag fick henne.

Den svarta sadeln är ganska sliten men det är inget fel annars bara att lädret är slitet. Den bruna är lite sliten i färgen.



Bara att höra av sig fall du är intresserad!

(beeatrice.blogg.se) Kan lägga upp bilder på bloggen fall du vill se hur dom ser ut! (:

2010-11-17 @ 13:09:07
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: izza

blocket.se hastnet.se

2010-11-17 @ 13:18:32
Postat av: Alexandra

Jag kan tipsa om wintecsadlarna. Tåliga eftersom det är syntet, billiga, sen kan du ju byta ut bommen. Jag har haft en i flera år men har nu bytt upp mig till en lädersadel. Visst är det skönare och snyggare med läder men ska du bara ha den som unghästsadel så fungerar den nog utmärkt.

2010-11-17 @ 14:40:00
Postat av: Tina

Hästar är verkligen underbara djur!! Kramis

2010-11-17 @ 14:57:59
URL: http://colouredgirl.blogg.se/
Postat av: Ida

fin bild :)

2010-11-17 @ 15:16:58
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: emma

jag har exakt samma problem med min sadel, de är grymt jobbigt eftersom att min ponny alltid ska hålla på och tixa runt ..

men här uppe i norrland finns det rätt mycket, beror ju på hur långt du vill frakta? :)

KRAM!

2010-11-17 @ 15:43:30
URL: http://ryttareinorr.blogg.se/
Postat av: Hanna

Finns ju annars billiga gelpaddar som bygger upp sadeln fram/bak. Så slipper du köpa helt ny sadel om du ändå bara ska ha den ett tag. :)

2010-11-17 @ 15:51:07
URL: http://hannnss.blogg.se/
Postat av: A

kolla på kvibilleridklubb.se, säljer två sadlar där..står på framsidan längst ner xP Mejla om intresse finns! =P

2010-11-17 @ 17:06:50
Postat av: Zess

Jag är i ett stall där vi rider in unghästar och vi använder oss av en syntetsadel bara för att hästarna ska få bita och "Känna" på sadeln

2010-11-17 @ 18:44:09
Postat av: jennifer

hej tre hästar i göteborg har en sadel 16tum och 30 i bomvidd



psshht ;) jag heter minilyran på bdb

2010-11-17 @ 18:56:49
Postat av: Jennie Kinnunen (Enterprise förra ägare)

Hej Linn!

Jag har en kieffer donau till salu, en bra sadel när man har unghäst! en 17,5 och smal i modellen. Prisse hade den förut. Jag ska ha 6000 kr för den:))

Du kan ju kontakta mig om du är intresserad:)

2010-11-17 @ 19:09:21
Postat av: Kristina Johansson

hej, jag har en sadel som jag fick med mela men har inte använt den på henne eftersom den var för liten och hon är ganska kraftigt bygg. vi har en allround sadel. Den är normal och mellan 16-17 tum en ganska fin sadel knappt sliten alls eftersom den är knappt använd och eftersom det inte är nå speciell märke på den så vill vi ha 2000kr för den. Hör av dig på min e-postadress om du är intresserad och vill vet mer och se bilder på den!

2010-11-17 @ 20:41:16
URL: http://kristinajohanssons.blogg.se/
Postat av: Kristina Johansson

Hej jag har en sadel som är knappt använd eftersom den var för liten för Mela. Det är en allround sadel, knappt sliten pågrund av att den är lite använd. Den är 16- 17 tum och storlek normal. vi kräver 2000kr för den eftersom det inte är ett speciellt märke. Du kan ju höra av dig till min e-postadress! om du vill veta mer och är intresserad.

2010-11-17 @ 20:46:38
URL: http://kristinajohanssons.blogg.se/
Postat av: julia andersson

har en lädersadel med smal bom som bara ligger och skräpar hemma (: 500 spänn är den till salu för....

2010-11-17 @ 21:54:43
URL: http://juliassaker.blogg.se/
Postat av: Marika Erkkilä

Hej!

Har en sadel som ligger ute på försäljning hos Strömsholms sadelmakeri. Min häst var väldigt smal när vi provade ut den. Den har 31 i bommvidd och funkade väldigt bra tills han växte ur den. Priset är 5500 kr.

2010-11-17 @ 21:59:09
URL: http://jumpstylebaby.blogg,se
Postat av: Emma Prahl

Hej! Jag har en Bates Caprilli dressyrsadel till salu. Den är inte hemma för tillfället så kan inte kolla vilken bomvidd det är på den men vet att den är väldigt smal. Vet inte heller pris då det är mamma som sköter det, men den är billig iaf, någon tusenlapp typ. Bor dock i Halmstad så det är ju en bit, men det går alltid att skicka.

2010-11-18 @ 12:24:40
Postat av: Rosanna

Jag har en svart allroundsadel tillsalu som är smal i bommen i bra skick och ska inte ha mer än 300-400kr för den. Hör av dig om du är intresserad [email protected]

2010-11-18 @ 13:33:13
Postat av: Lovisa

jag har en väldigt bra unghäst sadel till salu, hade den på Mirez när han inte var musklad alls, den är väldigt smal i bomvidden, men helt ok att rida i, men som sagt är den alldeles försmal för han, och du vet ju att han är ganska smal av sig ;)

2010-11-18 @ 15:23:05
Postat av: Sofia

Jag har två sadlar med normal mot smal bom, om du inte hittat någon så är båda väldigt billiga. Maila om du vill ha bilder.

2010-11-20 @ 10:34:22
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner