Önskebilder

Datum: 2010-11-06 ~ Tid: 15:08:14
Många har önskat se mitt stall, jag har lagt upp bilder från insidan när det precis var nymålat men idag fotade jag lite i sadelkammaren och runt om.


Stalldel + hörum.


Stallet från insidan när det var nymålat för 3 månader sedan.


Stallet idag. Håll med om att jag har GRISIGA hästar!? Rumpgnugg och bajs på hela väggen, och visst syns det att jag fyllde på med nytt spån igår? ;) Den blåa hinken bet Claudia av handtaget på så den är det inte mycket kvar av och saltstenen har hon slitit bort från väggen.


En liten del av sadelkammaren/foderrummet.


Utrustningsskåpet som står i sadelkammaren.

Allt är lite halvfärdigt, det var ju egentligen inte meningen att jag skulle använda detta som permanent stall utan bara på helgerna när jag kom hem från skolan. Nu blev det ju som det blev, jag flyttade hem och både jag och hästarna trivs bra i stallet på morfars gård. Det har varit oklart om jag skulle få stå kvar då mormor och morfar ska flytta eftersom de är 80+ och kan inte sköta en hel gård längre, men som tur är ska min moster flytta hit och även ta med sina hästar så jag får behålla mitt lilla stall. Känns som det är dags att sätta upp lite hyllor och fixa iordning ordentligt nu när jag vet att jag får stå kvar, jag har gjort en lista på saker som ska göras innan 2010 är slut:

- Måla om stallet, IGEN.
- Sätta upp hyllor och krokar i sadelkammaren + måla om.
- Ta död på alla råttor som har en tendens att tugga sönder min utrustning.
- Sätta upp hyllor till foderburkarna.
- Skruva tillbaka saltstenshållaren, denna vecka.
mm.

Efter att ha skött allt i mitt egna stall ganska länge nu känner jag att det är så värt det att gå upp varje morgon, sköta alla fodringar och alltid fixa allt och ha koll. Jag vill faktiskt aldrig mer stå inackorderad för det är nästan alltid tjafs, slarv, rörigt och grejer som försvinner. Jag trivs superbra helt själv!


En av hagarna.






Kommentarer
Postat av: Anonym

gud vad mysigt

2010-11-06 @ 15:34:37
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

Härligt att ha sitt egna lilla stall, där man kan ha det precis som man vill utan att någon annan ska lägga sig i :o)

2010-11-06 @ 15:39:52
URL: http://donn.se/ridboken
Postat av: Jessie

Wow, riktigt läckert stall! Skulle gärna haft min häst där! ;D Diggar att namnen står på väggarna!

2010-11-06 @ 15:51:46
URL: http://jossieochjessie.blogg.se/
Postat av: Tove Söderström =)

Kan hålla med dig om att det är skönt när man tar hand om hästen helt själv! =)

2010-11-06 @ 16:00:41
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/
Postat av: Louise

Är lite avundssjuk :) Det är nog skönt och få ha det som man vill, och ha ordning och reda på allt i sitt egna lilla stall, så niiice (:

2010-11-06 @ 16:09:11
Postat av: Madde

Snygg stall ;O!

2010-11-06 @ 16:21:50
URL: http://typei.blogg.se/
Postat av: Annica

riktigt fint ;D

2010-11-06 @ 16:21:53
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: i.

Hej!

Jag har en fråga om när du gick på Lillerud, hur mycket kostade det att ha Claudia inackorderad där? & hur mycket kostade boendet? :)

2010-11-06 @ 16:31:55
Postat av: Anonym

Mysigt ! Jag äälskar att ha hästarna i eget stall !

2010-11-06 @ 16:37:37
Postat av: Ingrid

Stallhyran låg på 1900:- och boendet i dubbelrum på 2400:-. Vill man bo i enkelrum är det dyrare :)

2010-11-06 @ 16:39:47
Postat av: Emma

Gud vad fint stall, mysigt och liten! Vill jätte gärna stå i ett eget stall där jag håller koll på allt själv såå irriterande med alla missar i ett vanligt stall.

Tips är att skaffa en liten stallkatt så håller h*n bort möss och råttor :)

2010-11-06 @ 17:20:06
URL: http://enallroungryttare.blogg.se/
Postat av: tina

hej fin blogg :D

kolla gärna in min ;D

2010-11-06 @ 17:30:55
URL: http://tiiinaandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Claudia lever vilt i boxen x)

Jätte mysigt stall!

Coolt med namnen på väggarna!

2010-11-06 @ 18:20:38
Postat av: -

Ditt stall ser verkligen jätte mysigt ut!!! =) lyllos som har ett eget stall, finns väl nackdelar med det också men som du skrev så kan det vara mkt tjafs med inackorderingsstall.. Själv har jag ingen egen häst, men man blir så sugen när man läser er blogg och kollar på alla fina bilder på era hästar (ni är verkligen jätte duktiga).. Min moster har ett litet stall (med 3 boxar haha), det är jätte fint och hon har paddock och fina hagar, men hon bor 1,5 timme härifrån =/ känner nästan för att flytta till samma stad för då hade jag ju kunnat ha min häst (mina hästar*) där =)

Håller tummarna för dig Ingrid att det går bra nu med Claudia.. btw ska du ha den där hästen "Solis" på foder? Jag önskar dig också lycka till Linn med Lillan och QP (haha urgulligt namn), tycker det är synd att du och Braven ska skiljas åt, han är verkligen en jätte fin ponny och ni passar som handen i hansken, är perfekta tillsammans! Men du är en så duktig ryttare så tycker att det är klokt av dig att gå vidare och börja satsa på storhäst =) Hans nya ryttare kommer få väldigt mycket glädje av Braven och det är tack vare dig! =)

2010-11-06 @ 18:37:39
Postat av: cicci

hah, ser några gyttorps ridklubb planketter ;)

(håller på med hästarna där)



fint stall :D

2010-11-06 @ 19:52:59
URL: http://barahastskotare.bloggplatsen.se
Postat av: tove

vad mysigt! :) jag vill också ha eget stall..

2010-11-06 @ 20:34:43
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Mysigt! :)

2010-11-06 @ 20:53:19
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: ALexandra

Skaffa en katt vettja! Superduper ;)

2010-11-06 @ 21:51:41
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Aw va fint med deras namn på väggarna! Underbart! :'D

2010-11-06 @ 23:00:12
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Emily

Det är verkligen jätteskönt att ha eget stall, man kan sköta fodringar, täckesbyten osv precis hur man vill och ösregnar det kan hästarna få gå in tidigare och är det kanonfint väder nån dag kan de vara ute längre osv. Jätteskönt!

2010-11-07 @ 11:18:38
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ser jätte mysigt ut. Men en fråga bara. Nu har du två hästar, om du tar solis på foder så får du tre. Och om din moster kommer med sina hästar så blir det fler. Finns det inte bara två box platser? Eller finns det utrymme för att bygga fler kankse?

2010-11-07 @ 12:59:32
Postat av: Anonym

har du bara en sadel?

2010-11-07 @ 14:38:55
Postat av: i.

Okej, tack! :)

2010-11-07 @ 22:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner