Snö förstör

Datum: 2010-11-09 ~ Tid: 14:39:19
Jag antar att jag inte är ensam om att hata vädret och sakna sommaren? Jag är hemma själv i två dagar och hade inte förberett mig på detta väder eftersom att jag ska åka moppe dit jag behöver ta mig, och jag har sommardäck .. hm. Var precis nere till stallet och mockade och lunchfodrade, den sträcka till stallet som annars tar 2 minuter med moppen tog 10 på grund av halkan. Jag hade även planerat in en uteritt idag, men det är omöjligt att rida när det är såhär så tyvärr blir det en oinplanerad vilodag, trist.

Istället har jag ägnat dagen åt att plugga, känner mig riktigt duktig som tar tag i det! Det är väldigt lätt att man fastnar vid datorn, i stallet eller sover men just nu går det superbra och jag börjar få lite disciplin på det hela.
En annan rolig nyhet är att jag har första träningen inplanderad med Claudia, på söndagen om två veckor för en (för oss) ny tränare. Det kommer bara att bli ett lätt pass, men det är bra att få hjälp och tips även under igångsättningen så att man inte missar något som kan ge bättre förutsättningar för framtiden.



Idag är en sån dag när jag längtar tillbaka, en av de första sommarlovsdagarna, då kunde man rida i shorts och linne och hade hela sommaren framför sig, åh.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem ska du träna för :)?

2010-11-09 @ 14:44:12
Postat av: Anonym

Vem ska du träna för :)?

2010-11-09 @ 14:44:37
Postat av: Ingrid

Anna Aneheim :)

2010-11-09 @ 14:45:28
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Carolina

Tro mig, du är inte ensam om att tycka så ;)

2010-11-09 @ 15:16:38
URL: http://calbm.blogg.se/
Postat av: hej

hejsan!

skulle vara tacksam om du svarar på den här frågan i ett inlägg!



hur hittar ni nya tränare?

hur får ni kontakt med dem?

innan dem tränar er för första gången, ringer ni och pratar med dem då om eran häst ( i det här fallet Klådan som är under igångsättning), ?



skulle vara snällt!

BÄST blogg! :D:D

2010-11-09 @ 15:46:47
Postat av: Emma

Anna Aneheim är toppen! Henne rider jag för :)

2010-11-09 @ 15:53:24
Postat av: Madeleine

Ehm, inget med detta att göra men var inne och röstade på libresse på olika hästar inför Årets häst :P och så var det någon som har användt ditt bidrag på claudia och döpt om det till rossy och skrivit att det är världens bästa travare os.v? :S Ville bara kolla om det var att du som skämtade om det och skriva så eller om det är ngn annan som har gjort det! :P

2010-11-09 @ 16:15:56
Postat av: S

Gör bara inte om min tabbe och kör och ramlar.. Nu är det kryckor som gäller och inga hästar :(

2010-11-09 @ 16:19:18
Postat av: jojo

Åh vad jag saknar sommaren :( finns inga ord!! Första dagarna när man vet att man har ett helt långt lov framför sig..<3

2010-11-09 @ 16:24:10
Postat av: Johanna

USCH för denna snö!! Värme, värme, värme, värme <3 Nej nu ska jag ta och lägga mig under ett varmt täcke...-.-

2010-11-09 @ 16:51:55
Postat av: Anonym

Snöö!<3

Värme buuu....

hatar när det är varmt men ändån när man fyser meen nt när det är snöö ute!<3



svvin bra blogg!:)<3

2010-11-09 @ 17:52:51
Postat av: Anonym

Jag älskar sommaren och jag hatar att frysa så vintern är jag inget stort fan över. Utom julen och att man kan tolka!



Bloggen äger!

2010-11-09 @ 18:21:10
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: malin

förlåt om jag misstolkat din text men förklara då gärna, det står att pga snöovädret så får claudia en oplanerad vilodag typ, menar du med det att du inte rider när det snöar ute? hehehe

2010-11-09 @ 18:29:46
Postat av: Ingrid

Nej jag var lite otydlig. Självklart rider jag nästan vilket väder det än är (förutom extremfall) men idag var det riktigt halkigt så jag skulle inte kunna ta mig från stallet utan brodd, och Claudia har ite skor för brodd ännu.

2010-11-09 @ 18:40:44
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Frida

Du är INTE ensam! ;)

2010-11-09 @ 20:39:00
URL: http://litenryttare.blogg.se/
Postat av: Sanna:)

Jag blir ledsen när jag bara vet att nu ett tag framöver så kommer det va så här mörkt och trist!! Längtar verkligen tillbaka till den känslan att ha hela sommaren framför sig! Och en sak till... Jag verkligen älskar Claudia. Hon är en sådan fin model och ser så försiktig ut. Hon är sååååå himla söt också!!! :)

2010-11-14 @ 19:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner