Micke gästbloggar

Datum: 2010-11-18 ~ Tid: 17:28:20
Micke, eller Mikael Ingvarsson, jag är 14 år och Linns lillebror. Kanske inte är så intressant men skit samma.
Jag har haft diabetes i 2 år nu, ingen vidare kul sjukdom, men de flesta överlever. Mina intressen är väl att träna på gym, sitta vid datorn och lyssna på musik typ. Jag tränar ca 4-5 gånger i veckan på gym, väldigt skönt att komma iväg och träna efter en jobbig dag i skolan. Musiken ja lyssnar på är techno/trance. Spelar ju såklart WoW som alla andra i min ålder och lite Borderlands. Loka, den korkade vita hunden, det är min hund dä, hon sover i mitt rum och Hero sover i linns rum, dom verkar vara nöjdast så. Har sett linn rida dressyr och hon är väldigt duktig, har aldrig sett ingrid rida men hon ä säkert också bra, Ingrid är iaf schysst det vet jag, Linn med såklart.
Själv var dä hoppning när ja red lite på philiac, ca 1m som högst tror ja. Mitt senaste mål ä att få magrutor vilket i stort sett är omöjligt OM man har diabetes......... vilket suger ganska rejält. Men ja får väl kämpa på tills ja pensionerar mig. Varje gång man tar insulin (en spruta i magen) får man ett extra fettlager som typ en förhårdnad, och enda sättet att få bort det, är fettsugning och det kan man ju inte göra 1 gång varje vecka.  Jag har väl egentligen ingen dröm direkt, men att ha en bra kompis skulle ju inte skada. Nåt ja verkligen Hatar är läkare och personer som säger: du kan leva ett helt vanligt perfekt liv även om du har diabetes....fuck you!

Hej då :D


Här är en film från när jag red Philiac 2009
Vill ni något så lämna gärna en kommentar eller adda min msn: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Felicia

jäkligt najs inlägg :P

2010-11-18 @ 17:56:51
URL: http://sardinan.blogg.se/
Postat av: Emma

Fan va skön kille du verkar vara :D

2010-11-18 @ 18:02:07
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Hahaha, guuud vilken skön kille! Snacka om att han kommer få tjejer efter sig nu ;-)

2010-11-18 @ 18:02:10
URL: http://equilina.se
Postat av: Natalie

Du verkar vara en tuff kille emd skinn på näsan! Jobbigt med diabetes, men med den attityden och viljestyrkan du har kommer du nog att uppnå dina mål i livet, och magrutorna, det löser sig nog med tiden. :)

2010-11-18 @ 18:17:25
URL: http://natalieforsbergs.blogg.se/
Postat av: Clara'

2010-11-18 @ 18:29:00
Postat av: Clara'

Fett snygg ä du iaf!

2010-11-18 @ 18:29:31
Postat av: Isabell

Du verkar vara en skön kille, magrutorna kommer om du bara fortsätter ;P Du kommer säkerligen uppnå det du vill med livet om du fortsätter som du gör :D Tycker du har tur som har Linn som syster, är ni likadana så kommer du alltid ha tjejer omkring dig :)

2010-11-18 @ 18:31:29
URL: http://heavensbaby.blogg.se/
Postat av: SletenTjurtask@bdb

Shit, vad du är lik Linn xD

Samma ögon typ :P

2010-11-18 @ 18:35:21
URL: http://Drawpage.devote.se
Postat av: Sophia

Vad kul med ett inlägg från dig:)

Du var söt! Ha det gott!

2010-11-18 @ 18:45:14
Postat av: Pernilla

Nemen gud så söt unge :)

2010-11-18 @ 18:54:44
URL: http://svenssonfucker.blogg.se/
Postat av: sofia

min syster har också diabetes , och jag vet hur svårt det kan vara fast jag inte har det själv. Har du en insulinpump? Då slipper du ta sprutor varje dag. Jag har skrivit ett inlägg om det när hon fick pumpen: http://sofiapower.blogg.se/2010/february/linneas-insulinpump.html om du vill läsa:)

2010-11-18 @ 19:51:19
URL: http://sofiapower.blogg.se/
Postat av: elly - min och min häst kamp

Tänkte bara berätta för dig att det inte alls är omöjligt för en kille med diabetes att få magrutor :) Min fästman har haft diabetes i snart 6 år och tar insulin precis som dig. Han är iaf mycket vältränad! Har det du pratar om och mycket mer :) Han tränar judo ca 4 dagar i veckan, det är verkligen ett bra sätt att träna alla muskler i kroppen :) Kanske ett tips?

Iaf fortsätter du träna så kommer dina muskler, oroa dig inte. Det tar lite tid bara eftersom att du fortfarande växer :) Hoppas att detta var till någon liten hjälp. Ge inte upp och fortsätt kämpa!

2010-11-18 @ 19:55:10
URL: http://ellyfabiano.blogg.se/
Postat av: josephine

roligt inlägg! :D

lycka till med magrutorna ;D

hur gammal är du? :P



var va filmen? (A)

2010-11-18 @ 20:14:06
URL: http://justbeautys.blogg.se/
Postat av: anna

man kan skaffa en slags pump, min kompis emd diabetes ar en sån, on tog sprutor innan.

den är smart den där lilla pumpen! skit smart, sitter ovanför skinkan typ :)

2010-11-18 @ 20:31:00
Postat av: Emma

Jag har också diabetes, har haft det i tio år nu, suger sten hårt gör det.. men forskarna gör framsteg så snart kommer jag förhoppningsvis bli av med det. det är flera som har blivit behandlade genom att typ spruta in insulinceller i musklerna (har inte så bra koll på det hela) och blivit av med diabetesen. och du borde prova pump om du inte redan har gjort det, du slipper förhårdningarna på magen ;)

2010-11-18 @ 20:40:21
Postat av: celine

jag har också diabetes och har haft det i 12år av mina 14. ibland så suger verkligen det att ha diabetes

2010-11-18 @ 20:51:07
Postat av: Joanna.

Jag har också diabetes. Har haft det i 6 år nu och jag bokstavligt HATAR det. Jag skulle nästan kunna göra vad som helst för att bli av med den. Tänk att slippa ta sprutor alltid och allt annat. Jag brukar säga : Fast i ett fängelse, men ett fängelse man kan leva i iallafall. ;)

Postat av: elin

Min lillebror är 13 år nu, han fick diabetes när han var 2 år. Han tog sprutor i 9 år innan han fick pumpen. Under de åren hade han precis som du skrev, svårt att få magrutor trots att han tränade. Men sedan han fick pumpen har allt fett försvunnit. Han tränar 5-6 hänger i veckan och nu har han också fått de efterlängtade magrutorna :p

Ett tips är att kolla på det sjukhuset du är på om man kan få en pump. Prata med dem om det så kanske du kan få en. De är väldigt praktiska och smidiga. Rekomenderar verkligen dem !

2010-11-18 @ 21:47:20
Postat av: sofia

Jag har haft diabetes i ungefär 6 år nu. Det är jobbigt, men det går. Har tänkt på att skaffa insulinpump som några skrev längre upp. Men jag vill kunna lägga undan alla sprutor när jag tagit dom, och bara glömma att jag har diabetes. Pumpen måste jag ha med överallt, jag blir hela tiden påmind. Fast som sagt, med pumpen slipper man ta sprutor och man får inte den där "extra" lilla magen.

Men man kan leva helt normalt, näst intill i alla fall. Det går!

2010-11-18 @ 22:24:39
URL: http://ponnydressyrryttarna.devote.se
Postat av: Anonym

Som några tidigare inlägg, det går att få magrutor och vara tränad precis som vem som helst. Jag har diabetes typ 1 och har alltid varit "vältränad" utan att ha gjort mycket för det. Magrutor är något jag alltid haft. Som tjej kanske det inte är lika "rätt" men jag pratar inte om sexpack.

2010-11-18 @ 23:01:10
Postat av: Marie Hjalmarsson

Jaså...en WOW kille...Funderar själv på att börja lira igen=) Nu när det nya lvl-paketet kommer å allt=) Ha det gött!

2010-11-19 @ 00:21:37
URL: http://mariehj.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag har också diabetes.... Jävla fucking skit fitt sjukdom. :s

2010-11-19 @ 11:10:11
URL: http://ellameyner.devote.se
Postat av: Jenny

Har också en bror med diabetes, 15 år är han, om det nu är svårt vet jag inte hur den ungen har lyckats få magrutor, jobbigt xD

2010-11-19 @ 13:19:54
Postat av: Reby

Jag känner en som har vältränad kropp som har diabetes. Han har kanske inte direkt värsta 6pac men han har iaf magrutor. Han är typ 22 år, vet inte om det har någon betydelse. Keep up the good work! ^^

2010-11-19 @ 14:05:22
URL: http://reby.blogg.se/
Postat av: Reby

Ja just det, kan tillägga att han har pump också istället för att ta sprutor. Vet inte om det heller har någon betydelse.

2010-11-19 @ 14:06:52
URL: http://reby.blogg.se/
Postat av: Jennifer <3

söt ^^

2010-11-19 @ 15:32:36
URL: http://hogstryttarna.blogg.se/
Postat av: matilda

Duktig du var på att hoppa :)

Jag har ridit fram och tillbaka i ett par år på ridskola men den första bilden man såg ser det ju jätte bra ut :P Betydligt bättre än min hoppteknik xD

2010-11-19 @ 15:49:57
URL: http://www.matildafoto.fotoexpress.se
Postat av: Lisa

Kul att läsa ditt inlägg :)

Jag har oxå diabetes och haft det i snart 14 år fick det när jag var fem, hade då sprutor o nu pump. har fått rejäla följder efter detta med sprutorna, har alltså fått två knölar på magen utav "fettet" som insulinet fixar :P nu använder jag pump o det rekomenderar jag starkt om du tycker det är jobbigt att ta fram sprutan när du är ute med kompissarna eller ute å käkar på resturang. lycka till med dina mål det klarar du (:

2010-11-19 @ 16:22:45
Postat av: Maria

Får väl säga det tips jag kom på när min vän berättade att det är svårt att få magrutor när man har diabetes. Magrutor är ju bara magrutor alltså kan man ju sätta sprutorna på de ställe varje ruta ska vara så ser det ju ut som man har magrutor =) Tror dock hon inte nappade på det för nu sätter hon dom i rumpan eller låren =)

2010-11-19 @ 16:41:30
Postat av: Thess

Shit, vad Linn och du är lika! :O

2010-11-19 @ 16:55:47
Postat av: vicky

så du lirar WoW:D gör ja med;)

2010-11-19 @ 18:31:23
Postat av: Jag

Jaa! Nån som gillar samma musik som jag :D

2010-11-19 @ 19:40:43
Postat av: Nathalie :D

Åh! Du var ju duktig på att hoppa! Vf håller du inte på mer med ridningen än vad du gör ? :) Tror du skulle kunna gå långt om du fick chansen. =)



Hihihi Du var ju riktigt söt också + att du är 14 som jag :D haha!



Juste, fortsätt kämpa med diabetesen och hoppas du får din magrutor. TRÄNA TRÄNA TRÄNA ! :D Tror på dig o dina mål!



Lycka till! :D

2010-11-19 @ 19:48:48
URL: http://nathaliesuominen.blogg.se/
Postat av: kennet

hej jag är pensinär nu och fått diabetes 2 (2 år sen)

jag fick börja med sprutor på sjukhuset och 1 tablett

vid varje måltid "det får du hålla på med hela livet"

sa dom Sen såg jag på nätet om LCHF och provade det

Blodsockret sjönk ligger jämnt på ca 5-6 Jag lämnade

tillbaka sprutorna på apoteket Nu slipper jag dom!!!

Men man måste hålla sej godis o kakor o annat sött!!!

2010-11-21 @ 14:02:40
Postat av: carro

Jag har diabebtes typ 1, äter enligt lchf och tar 1 enhet basinsulin per dygn! Mår toppen och har alltid perfekt blodsocker.

2010-12-28 @ 20:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner