Var tacksamma för era mammor!

Datum: 2010-11-12 ~ Tid: 12:06:56

Tänkte skriva ett litet inlägg om min Mamma eftersom är så stor del i mitt liv.


Hon heter Gunilla Ingvarsson och är 43år. Hon red och tävlade när hon var yngre men har aldrig haft egen häst. Hon tävlade Philiac som ungponny tills han blev 7år i LA-klasser med bra procent. Eftersom reglerna ändrades för ungponnybedömning så har hon inte tävlat Braven någon med deltog i en programridning där det gick bra. Hon rider mina hästar någon dag i veckan när det passar. Förut brukade vi rid ut en del ihop på Philiac och Braven tillsammans. Nu rider hon även lite på Lillan och snart ska hon sitta på Cupido för första gången. Mamma har varit med och ridit in och till ett antal hästar och ponnysar.

Min mamma hjälper mig i stallet så att jag ska både orka och hinner, vilket jag tycker är jätte schyst! Hon mockar och fixar mat när jag rider och ibland kör vi ombytta roller och vissa dagar åker jag upp själv med moppen. Om jag har mycket i skolan eller är sjuk så åker hon upp själv till stallet och mockar samt rider hästarna. Hon kör mig till träning och tävling. Hon kollar även ut vilka tävlingar vi ska åka på och anmäler dit. Hon stöttar och hjälper mig för att hon vill att det ska gå bra för mig, vilket jag är väldigt tacksam för.

Min mamma är lika shoppinggalen som mig och köper ofta hästsaker vi internet. Så var och varannan dag ligger det ett paket på min plats i köket, redo att öppnas av mig. Hennes stora passion är hästtäcken! Vi har till 99% bara bucas och horseweartäcken (Rambo, Rhino & Amigo) som är de bästa, och därav priset.

Hon håller ordning på alla datum för skoningar, vaccinationer, massagebehandlingar, träningar, tävlingar med mer. Samt allt jag ska göra t.ex. behandlingar, terapi, undersökningar m.m.

Mamma tar alla fodringar på morgonen för att måste gå upp kvart i 6 för att hinna till skolan (pendlar). På helgerna är jag så trött efter veckan, då jag vill ha sovmorgon. Hon är ändå alltid vaken på morgonen och stället gärna upp. Men om hon vill sova någon enstaka gång så tar jag fodringen då så klart. Hon eller pappa åker även på sina lunchraster för att fodra lunch i  stallet.

Jag uppskattar verkligen min mamma, det är hon som gör det möjligt för mig att hinna och orka med allt, både med hästarna och resten av mitt liv. Hon gör även livet roligare för hon är väldigt omtänksam och hittar alltid på roliga grejor. Men självklart tjafsar vi och bråkar ibland, som alla andra? Oftast är det på grund av att jag vill ha allt utfört på mitt sätt i stallet med mina hästar. Vi har delade meningar om hur petig man behöver vara ibland. Men det brukar inte dröja innan vi är sams igen.

Hon stället även upp och både filmar och tar kort när jag rider hemma, tränar och tävlar. Hon kan dock inte ställa in kameran manuellt själv men det fixar jag så är det bara att klicka hej villt för henne så bilder det alltid några bra bilder.

Tack för att du finns för mig!






Kommentarer
Postat av: Sanna

åh, gulligt ! ;)

Hon red ju jätte fint ! :D

2010-11-12 @ 12:28:45
URL: http://adversity.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh underbart inlägg!

2010-11-12 @ 12:32:37
Postat av: Josefin

Så otroligt gulligt av dig Linn att skriva ett så fint inlägg om din mamma. Du kommer säkert få en massa taskiga kommentarer till detta inlägg av avundsjuka människor, men strunta i det. Kör på! Jag lovar dig att din mamma uppskattar ett så fint inlägg oerhört mycket! Bortskämd anser jag att man är om man ät otacksam, och det är så långt ifrån vad du är som man kan komma! Hejja mammor!

2010-11-12 @ 12:37:56
Postat av: ina

gulligt! vilken härlig mamma du verkar ha!:D

2010-11-12 @ 12:50:11
URL: http://cavaliere.blogg.se/
Postat av: Giqa

Som mamma blir jag väldigt glad av att läsa hur mycket du tycker om din mamma, vist kan man bråka men det är ju så man rensar luften ibland och det kan behövas för att kunna fortsätta i samma glada stil.

Vilken tur din mamma som har en så tacksam dotter.

Och det kan jag inte kalla bortskämd utan en mycket tacksam dotter.

Kram både till dig och din mamma

2010-11-12 @ 13:01:31
Postat av: Andrea

min mamma är också täckesgalen xD måste alltid köpa ett nytt så fort hon hittar ett bra täcke x)

2010-11-12 @ 13:13:23
URL: http://andreablixt.blogg.se/
Postat av: mikaela

Fin inlägg :) jag uppskattar också den hjälp jag får av min mamma i stallet, och då är hon inte direkt hästintresserad, men ställer alltid upp om jag behöver det. Hon stöttar, följer med på träningar och tävlingar samt hjälper till. Ridet gör hon dock inte ;)



Så länge man är tacksam och hjälps åt så är man inte bortskämd. Långt ifrån. Att uppskatta din fina och hjälpsamma mamma och skriva så här fina inlägg visar gott nog hur mycket man uppskattar hjälpen.

2010-11-12 @ 13:52:28
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: Anneli Johansson

Fint inlägg!

hade inte klara mig utan värken mamma eller pappa <3

2010-11-12 @ 14:00:29
URL: http://atigas.mittspejs.se
Postat av: Maja

fint inlägg !:)

haha, dem kallar dig bortskämd?, viist du får mkt grejer. men din mamma gillar att ge dig saker och det behös nog då. och du ger no bort så himla mkt till henne !:D

2010-11-12 @ 14:27:13
Postat av: Linda

Ja du Linn, du har nog världens snällaste mamma!

Försök att uppskatta henne, VRAJE dag!

//Linda

2010-11-12 @ 14:43:09
URL: http://cheran.blogg.se/
Postat av: Amanda - Sattsande ponnyryttare

åå vad gulligt !

kolla gärna min blogg ! :)

http://perfectpony.blogg.se/

2010-11-12 @ 14:46:37
URL: http://perfectpony.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är inget fel att man har en mamma eller pappa och blir bortskämd , det är så bara så att vissa har nt den turen att ha shit snälla förääldrar.men egentligen har alla snälla föräldrar som ändån ställer upp och skjutsar till typ stallet eller var man nus ka

2010-11-12 @ 14:58:02
Postat av: Johanna

Vilket fint inlägg! Jag uppskattar mina föräldrar också, väldigt mycket! Mamma är hästintresserad men inte pappa. När min farfar dog så ärvde vi pengar och bestämde att vi skulle ta en del av det till en ny häst och en del skulle pappa få. Så var vi och provred en häst som heter Eternity och kostade ganska mycket mer än den summan som vi hade att lägga ut på en häst men vi tänkte: "ja men då vet vi vad vi letar efter om vi tycker om henne" och självklart blev både mamma och jag tokkära i den här hästen! Pappa sa "Självklart ska ni ha henne om ni tycker om henne" och ger mycket av hans hälft till oss<3 Han är så himla underbar och gör allt för att vi ska få det vi vill ha. Mamma följer med på träningar och tävlingar osv och båda stöttar mig i både bra och dåliga stunder<3 Det är underbart att ha världens bästa föräldrar eller hur?;)

2010-11-12 @ 15:09:53
Postat av: tove

härligt inlägg! :D

2010-11-12 @ 15:29:44
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: Emma

kul med en mamma som håller på med hästar! :)

2010-11-12 @ 15:36:17
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: carolina

härligt! vad lika ni är! :)

2010-11-12 @ 15:44:10
Postat av: Liza

vad fint du skrev om din mamma! hon verkar ju verkligen jättegullig och det är bra att du uppskattar all hjälp du får! :)

2010-11-12 @ 16:31:16
Postat av: Louise

Vilket sjukt fint inlägg Linn! Min mamma ställer upp så mycket för mig, vilket jag är tacksam för. Jag älskar henne så otroligt mkt. Vi har våra dåliga stunder, men sånt hör nog till. Vad skulle man göra utan sin mamma? :)

2010-11-12 @ 16:56:30
Postat av: Jessica

Vilket fint inlägg! Gillar det skarpt! Och blir så otroligt fascinerad eller vad man ska kalla det när jag ser bilder på mammor som rider och verkligen tycker det är kul och kan! tummen upp för inlägget!!

2010-11-12 @ 17:17:49
URL: http://frokenoslagbar.blogg.se/
Postat av: belle

kul! vad jobbar hon med? :)

2010-11-12 @ 17:29:13
Postat av: Emily

Vilket gulligt inlägg! :)

2010-11-12 @ 18:07:48
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: elvira - ridahest :D

Vilken härlig mamma du verkar ha! :) skulle också vilja ha en shoppinggalen haha !

2010-11-12 @ 20:09:27
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: joss :)

Åh din mamma låter lite lik min, hihi, också hon som håller koll på det mesta och även fastän hon helst inte rider (rider ibland) så tar hon gärna en prommenad med pollen om det kör ihop sig för mej =)

2010-11-12 @ 20:26:08
Postat av: sandra nensen

visa detta för mammsen så har du garanterat en mamma som gråter över alla dom fina orden :)

Och jag håller med dig man ska ta vara på sina mammor OCH pappor. är så många som tar dom förgivet.

Jag själv är bara 22 år och föräldralös sen 13 år sedan så jag vet va jag pratar om. En dag så finns dom inte mer så ta vara på varje dag <3

2010-11-12 @ 20:49:40
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Leila

Fan va häftigt med en mamma som är intresserad av ridning och rider själv!

2010-11-12 @ 20:56:31
URL: http://pumsie.blogg.se/
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

mammor är bra.

2010-11-12 @ 21:37:57
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Saara

Helt rätt! Man ska uppskatta sina föräldrar. Dom gör så otroligt mycket för en. Jag är sjuk i en sjukdom och det är samma där. Utan henne vet jag inte vad jag skulle göra, hon finns alltid för mig, i vått och tort. Jag älskar min mamma!



Tror tyvärr det finns många som inte förstår hur mycket ens förälder gör för en och har svårt att uppskatta och tar allt för givet.

2010-11-14 @ 02:47:12
URL: http://flickansaara.blogg.se/
Postat av: Ullis

Du har verkligen världens snällaste mamma Linn:) kramar ullis

2010-11-15 @ 17:29:06
Postat av: Cissi

Åh, vilket fint inlägg! :)

Tyvärr har jag inte samma tur som du... Förutom körning till tävling och träning så är min mamma totalt tvärtom :/ Jag håller koll på allt, alla datum, tävlingar, skoningar, foderinköp etc etc.



Ta hand om din mamma! :)

2010-11-16 @ 20:00:56
URL: http://chisono.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner