Hjälp? =)

Datum: 2010-10-21 ~ Tid: 17:19:35

Har haft mer ont i kroppen än vanligt ett par dagar nu. Har ansträngt den fast att den sagt nej och inte vilat tillräckligt. Så nu sitter jag här med min back om track krage. Jag tycker dock inte att det blir någon skillnad när jag har den, men tänkte ge den än chans i alla fall. Är det någon av er som använder er av back on track grejor på er själva? Hur tycker ni att de funkar i så fall? Funderar på om jag ska ta hästarnas benpaddar och joxa fast på min nacke och rygg på något vis, de vet jag ju i alla fall har effekt. Ikväll ska jag även köra lite med TNS apparaten på rygg, nacka och axlar. Vet ni fler produkter som kan lindra smärta utan att vara otillåtet? Alvedon, voltaren och ipren hjälper ej. Har provat spikmatta men det funkar inte. Dricker alovera varje dag. Äter omg3 och vitapro. Har alovera heatlotion, rinex(starkare än linment) och har även provat hästlinement. Går till sjukgymnast och får massage det hjälper ett lite tag. Äter kalk varje morgon och går till en osiopat/kiropraktor.



Sen ska jag mysa framför någon bra film. Gillar skräck, action och bilfilmer. Tips?


Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag har hört att back on track slutar "fungera" efter 2 år. Byter ut alla mina back on track produkter till hästen efter ca två år. Hur länge har du haft din? Det kanske har gått förbi "bästföredatum"? =)

2010-10-21 @ 17:27:09
Postat av: Linn

Har haft den ca 1år och har inte andvänt den så mkt :)

2010-10-21 @ 17:32:37
Postat av: Emily

Jag har använt Backontrack till min kassa handled sedan i somras och det fungerar kanon :)

2010-10-21 @ 17:43:19
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har ett ryggbälte från back on track och har blivit tillsagd att ha den minst 8 timmar per dygn i 3 veckor och jag känner då skillnad:D

2010-10-21 @ 17:44:23
Postat av: sara

du har exakt samma film smak som mig och en av mina favorit filmer är shutter island. Men fast and furious filmerna är också bra. :)

hoppas du hittar en film!

2010-10-21 @ 17:48:10
URL: http://theponnyryttare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Blev idag tejpad över min ländrygg av en massör. Den skulle tydligen hjälpa, öka blodcirkulationen & stödja. Har ingen aning om den funkar, ska ha på den nu fem dagar i streck. Vet inte heller vad den heter men kanske värt att testa? ;)

2010-10-21 @ 17:48:25
Postat av: Camilla

jag har BOT handledsskydd, armbågsskydd och nackkrage och på mig funkar det då super! en sak jag brukar använda till rygg och nacke är spikmatta! lägger man en kudde under spikmattan passar den perfekt till nacken!

2010-10-21 @ 17:58:21
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Jennelie

Film tips: The book of eli

2010-10-21 @ 18:12:23
Postat av: Jojo

Hästliniment, spikmatta o vetekudde :)

2010-10-21 @ 18:12:38
Postat av: linnea

jag har back on track till min rygg och den har jag haft mer än ett 1 år och den är lika bra sen jag köpte den (:

2010-10-21 @ 18:23:35
URL: http://llliinneeaa.blogg.se/
Postat av: linnea

jag har back on track till min rygg och den har jag haft mer än ett 1 år och den är lika bra sen jag köpte den (:



2010-10-21 @ 18:23:58
URL: http://llliinneeaa.blogg.se/
Postat av: emma

Linn! om det är själva musklerna du har ont i borde du prova något som heter Genacol, det är tabletter som bygger upp kroppens collagen :) Funkar superbra för min stela rygg!

2010-10-21 @ 18:27:32
Postat av: banänie

aloe vera heatlotion utan tvekan !:) kolla på knight and day! bästa filmen på länge :D

2010-10-21 @ 18:28:23
URL: http://annielonnfors.blogg.se/
Postat av: Maja

Spik matta är jätte bra att använda sig av och om man vill så kan man lägga den upp på en kudde så kommer den åt naken:)

Skadda min rygg och har problem med min nake och det är super bra:)

2010-10-21 @ 18:33:15
Postat av: Elin

prova och blistra dig själv med speedway legpaint. Du blir orange på stället du blistrar men det går bort efter några dagar & det hjälper

2010-10-21 @ 19:09:24
URL: http://elinevaldssonolsson.webblogg.se/
Postat av: julia

biolight som man använder på hästar är det bästa som finns! :)

2010-10-21 @ 19:21:08
URL: http://claraochjulia.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tips på film :D

Barnhemmet tycker jag är en riktigt läskig film från spanien.

Har dock inte provat några b o t- prylar.

2010-10-21 @ 19:21:49
URL: http://Pellina.se
Postat av: Elliis

Jag brukar använda biolight på min nacke, det funkar jätte bra, om man använder det typ 3 ggr i veckan så blir det bättre ((: men då ska man sitta med det en halv/ en timme per dag (Y)

2010-10-21 @ 19:50:02
URL: http://fazmine.blogg.se/
Postat av: Jessie

jag brukar också har ont i mina axlar och min nacke, hade tänkt köpa en sån back on track krage för att jag har hört att de är väldigt bra :p men vad tycker du om den ? :)

2010-10-21 @ 19:56:34
URL: http://jossieochjessie.blogg.se/
Postat av: amelie

prova laserbehandla!;)

det gjorde jag för mina knän,(kan inte springa för jag har så ont) och efter en behandling kunde jag springa efter, det men dock gick det bara 2-3 veckor efter, sen kom smärtan tillbaka....

:)

2010-10-21 @ 20:01:22
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mina kusiner importerar Aloe Vera, så jag använder det väldigt mkt, även till hästen! Om hon har fått ngt sår, och jag inte har någon bra salva hemma, så tar jag aloe vera, som jag kombinerar med lite andra slvor. Men bort från hästarna, till dig. Jag tycker att du ska prova Aloe Vera gel. Den använder jag/vi till allt verkligen! på häst som jag sa, men även på sår, torkad hud, hud som svider, ja allt på kroppen! min kusins tjej, hade tandvärk. Då tog hon aloe vera gel på tandköttet där hon hade ont, och det gick över!

Nu vet jag ju inte om det hjälper om du har ont i nacken sånt som inte syns. Men ge det ett försök! Det kan säkert hjälpa en stund iallfall! Ta det även innan du lägger dig på kvällen, så kanske du förhoppningsvis inte har så ont på morgonen.

Förlåt för jag skrev så mkt, heheh

Er blogg är den bästa jag läst någonsin! Bra uppdatering, ni båda tar hand om era hästar på ett bra sätt och bryr er om dem, Yes! jag gillar sånna människor som ni ;) :)

Svara gärna om det hjälpte om du provar! :)

2010-10-21 @ 20:10:55
Postat av: Cassandra

Bra film: RUSH HOUR!!! :D Det finns tre stycken, dom e as bra verkligen! :P

2010-10-21 @ 20:14:02
Postat av: Terese

Har du prövat att gå till en osteopat? Jag hade återkommande inflammationer i musklerna runt skulderbladen samt ett snedvridet bäcken och orörlig ländrygg men sen jag började gå till en osteopat har det blivit så mycket bättre det hjälpte mig mycket mer än en massör gör.

2010-10-21 @ 20:24:12
Postat av: Stina

Ang om BoT fungerar så vad jag vet så blir det iaf varmt av BoT. Jag ÄLSKAR att krypa in i hästens BoT-ryggvärmare, hehe ;) Varmt och gott! Dock har jag inga saker själv men kan ju vara värmen söm är positiv. Det var ju sikussioner för ca ett år sedan om att BoT enbart var en bluff...

2010-10-21 @ 20:34:00
URL: http://santinaafsire.blogg.se/
Postat av: Irma

Jag har BoT för mitt knä och har haft de i ett år, de fungerar jättebra för mej ^^ Sätter jag på de på natten så har jag inge ont alls på morgonen därpå. Så du ska nog bara ge de en chans :)

2010-10-21 @ 20:43:27
URL: http://irama.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk på att smärtan kan vara psykisk också om du stressaar myckert eller så. Har du provat nån kiropraktor? jag har gått hos en kille sen jag var 10år då jag har problem med nacken och han är verkligen duktig och proffessionell. Heter Henrik Sahlen och arbetar på Örebro Kiropraktorklinik, tel: 019-12 35 67

De är väldigt trevliga och hjälpsamma där!

2010-10-21 @ 21:13:13
Postat av: camilla

egentligen ska man väl rådfråga innan man köper Back on Track grejer. Men av egen erfarenhet så funkar det kanon. Köpte ett knäskydd då jag ofta får upp en gammal inflammation där. I början ska man bara använda det korta och man kan uppleva smärta. Men med rätt användning så fungerar det kanon, mycket bättre än vad jag själv trodde! Gå in på deras hemsida och läs hur det fungerar på människokroppen, står mycket bra fakta där. Men att använda hästens bot-skydd är nog kanske inte så bra eftersom det ska sitta tajt mot kroppen och det kanske blir "för mycket" eftersom en häst är större? Osäker faktiskt.

2010-10-21 @ 21:47:01
URL: http://camoowgli.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har BOT vristskydd till mig. Och jag tycker att de funkar jätte bra. Funderar även på att införskaffa mig BOT krage.

2010-10-22 @ 00:20:05
Postat av: Amanda

Efter en ridolycka, där jag skadade min rygg ordentligt, började jag använda ett back on track ryggbälte. För när ryggen blev kall så spännde sig musklerna och då fick jag riktigt riktigt ont! Så för att få värme så började jag använda bältet. Och den är UNDERBAR!! Nu kan jag inte vara utan den! Tyvärr, eller vad jag ska säga, har den blivit lite för varm för mig att ta direkt mot huden. Men då går de bra med en tunnara tröja eller linne emellan. Men jag REKOMENDERAR den STARKT!! Min rygg kommer aldrig någonsin mer blir bra eller smärtfri. Men jag kan iaf lindra smärtan...

2010-10-22 @ 09:44:56
URL: http://passionpellini.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag brukar använda Radital hästliniment, funkar super på axlar och rygg!

2010-10-22 @ 10:18:15
Postat av: Johanna

Jag har en back on track kudde som är jättemysig. Spänningarna i axlar och nacke har faktiskt börjat släppa sen jag började använda den!

2010-10-22 @ 15:15:11
Postat av: Amanda

Hej och hå! Tigerbalsam är ett toppentipps om det ömmar i musklerna! Se till att inte använda det för mycket bara, då blir man lite resistent mot det ;)

2010-10-22 @ 15:57:38
URL: http://torader.blogg.se/
Postat av: nathalie

kolla på Scary movie lr Scream (båda är skräck) duu kanske redan har sett dem men de filmerna är jättebra, Scary movie är mer skräck och humor film medan scream är bara skräck :)

2010-10-22 @ 16:05:17
URL: http://myskatten.blogg.se/
Postat av: Lizette

Jag har en jacka där ifrån men har inte provat något annat från Back on Track ;)



Djurkyrkogården 1,2 :S Skräck :)

2010-10-22 @ 16:46:25
Postat av: Amanda

Bilfilm: Gone in 60 seconds! mkt bra, om du inte sett den xP

Transformers, mkt bra å roliga! xP

2010-10-22 @ 17:30:28
Postat av: Fanny

VOltaren säger du att du provat. Har du provat det i gelform? Jag har mycket värk i kroppen och speciellt i nacken och det som hjälpt mig mest är faktiskt voltarengelen. Antagligen beror det nog på vad det är som är fel från början, men man kan alltid testa =)

Sen skulle jag helt klart fundera på att testa akupunktur. Det verkar bra mot det mesta och är något jag ska testa här näst för min värk i nacken.

2010-10-22 @ 17:34:08
URL: http://fnozie.blogg.se/
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Jag har provat allt från back on track, och det enda jag kan känna har funkat är ryggbältet. Dock tar det inte bort någon smärta alls, men det är det inget som gör förutom kirurgi i mitt fall. Men just av back on track grejerna så är det just ryggbältet jag använder. När det gäller smärtstillande tabletter så är allt jag har receptbelagt så kan inte hjälpa dig där..

2010-10-22 @ 18:45:43
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: lovisa

prova stretcha nacken typ, rulla, böja huvutet framåt och så de har hjälpt mej mycket ! :)

2010-10-22 @ 19:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner