Reflexer

Datum: 2010-10-18 ~ Tid: 21:55:52
Jag tycker att det är jätteviktigt att synas när man är ute i mörkret, speciellt när man rider mycket på vägen bland bilarna som jag gör. Jag och Claudia ser alltid ut som en vandrande reflex på kvällarna med reflexjacka, reflexboots, benreflexer, reflextäcke, reflexbrösta, hjälmreflex och pannlampa. Jag tycker också att det är väldigt praktiskt nu när det är älgjakt, med tanke på hur sjukt skjutgalna vissa är.

Horze har kommit med en ny reflexkollektion som jag är riktigt sugen på, lite udda, lite bättre och till bra pris!
Hur ser ni ut för att synas på bästa sätt?



Horze nya reflexoutfit får en stor hiss!


Kommentarer
Postat av: Majsan

Va med och tävla på min blogg om antingen ett reflexträns eller ett reflex ridtäcke! Gå in på kategorin bloggtävling=)

2010-10-18 @ 21:57:08
URL: http://majsankellidou.blogg.se/
Postat av: elvira - ridahest :D

Det där täcket har jag, är sjukt bra! ^^ syns framifrån o runtom :} rekomenderar! ^^

2010-10-18 @ 22:03:26
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Anonym

smart, vill ha täcket

2010-10-18 @ 22:10:42
Postat av: Josefine

Detdär täcket är super, älskar mitt! Hela dendär outfiten fanns att köpa på Horze även förra året.. ;-)

2010-10-18 @ 22:11:21
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Anna

Funderar också på att skaffa lite reflexer från Horze (: Verkar bra

2010-10-18 @ 22:21:46
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: Sofie

jag ska köpa reflextäcket, men har andra reflextäcken också :)

jag brukar ha;

Reflextäcke

Reflexbenskydd

Reflexbrösta

Hjälmreflex

Pannlampa med rött ljus bak på hjälmen

Reflexväst

Tränsrteflex

ska nog köpa boots också :)



Jag håller med dig, det är viktigt att synas. Det finns inga upplysta vägar runt mitt stall och det finns stora vägar i närheten så jag tycker det ör superviktigt att både hästen och jag syns. Har varit med om en händelse dör hästen stack ut, usch men det slutade bra :)



men man kan aldrig ha för mycket reflexer !

2010-10-18 @ 22:31:59
Postat av: Linnéa

Ser också ut som en levande reflex ;) Brukar ha reflexjacka, reflextäcke, benreflexer och reflexbrösta ^^

2010-10-18 @ 22:44:50
URL: http://sheisnea.blogg.se/
Postat av: majja

Jag har;

Reflexridtäcke

reflexväst eller reflexjacka

benreflexer

reflexboots



Sen har jag pannlampa bak & fram på hjälmen! :D

Fast vi har upplysta vägar där jag skrittar om de är mörkt, de är inte så mycke trafik där. Men jag tar alltid på mig en massa reflexer iaf. Bättre att ta de säkra före de osäkra! :D

2010-10-18 @ 22:49:57
URL: http://majjabergdahl.blogg.se/
Postat av: ¤ Mli - kallblods ryttaren ¤

Brukar ha reflexer oavsett om det är mörkt eller inte för (ursäkta språket men..) det finns såna jävla idioter överallt!

2010-10-18 @ 23:16:05
URL: http://kallblodens.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag ser också ut som en vandrande reflex, använder thermobyxor med reflexränder längs med benen (nu när det är kallt ute), reflexväst, hittade skönta handskar att rida i som var reflex på Granngården. Har även hjälreflex. Hästen har tränsreflexer, reflexbrösta, reflexländtäcke, benreflexer (vitt på höger sida och vanligt/orangea på höger), har på vänster sida i fästet till svanssnöret satt fast en vanlig rund reflex som hänger och dinglar lite (så ser man hästen bakifrån) de flesta svansreflexer ramlar ju tyvärr av. Använder även reflexschabrak och ska införskaffa reflexer som man fäster på stigbyglar. Vid behov rider jag även med pannlampa :P

2010-10-18 @ 23:28:51
URL: http://melody-drama.bilddagboken.se
Postat av: Jennelie

Jag tycker gult är snyggare, synd att den på bilden inte fanns i gult, hade den funnits i gult hade jag lätt kopt den :D

2010-10-19 @ 00:05:12
Postat av: Matilda

Jätte fint täcke!

Min häst Zorro är ju helt svart och 164 cm hög och skulle helt klart bli tålkad som en elg så vi ser ut som en stor reflex lampa när vi rider omkring i skogen. Zorro har på sig reflexer över hela tränset, täcke, ben och boots, tyglarna, bröstet, och svansen. Medans jag har på mig hjälm lampa, reflexväst, reflex ridhanskar, reflex över drag till ridbyxor och lampor på stigbyglarna. :)

Jag är glad att det inte är mycket trafic där mitt stall är och att Zorro inte är lättskrämd av alla lampor vi har rpå oss! ;)

2010-10-19 @ 01:41:16
Postat av: Jenny

ja, det är ju bra att någon tkr att det är viktigt med reflexer. På Bollerups naturbruksgymnasium fick rektorn hota med att man inte fick ha kvar sin häst om man inte hade reflexer när man red eller ledde hästen till hagen (det är låååånga avstånd från stall till hage). Det har hänt många gånger att ryttare varit nära på att bli påkörda både inne i byn och utanför, för att de inte har reflexer på. Även om de bara ska rida en liten bit för att komma till ridhusen är det ändå risk. Jag sj är dock mkt noga! Man ska bara tänka på att sätta reflexerna på ställen som rör sig; ben, armar, huvud! En reflexväst blir för stilla om man inte har reflexer någon annanstans.

2010-10-19 @ 11:57:40
URL: http://www.jennyqarlsson.wordpress.com
Postat av: sofie

älskar det täcket! min kompis har ett som jag har provat, och det är SUPERbra!

2010-10-19 @ 12:37:00
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag har täcket och bootsen, kanon! Rekommenderas verkligen :)

2010-10-19 @ 13:57:09
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Angelina

jag har reflexskritt täcke, reflexs Band som man sätter över benskydden och en reflex väst x) mer än så har jag nog aldrig

2010-10-19 @ 14:04:44
Postat av: michaela

alla reflexer från Horze köpte jag mig faktiskt förra året och dom är jätte bra. bra pris och bra kvalité, man skulle ju kunna hitta snyggare men bra är dom iallafall :)

2010-10-19 @ 17:53:28
URL: http://hagebytjejen.blogg.se/
Postat av: Isabelle

var kan man köpa det täcket ?

2010-10-19 @ 20:46:25
Postat av: Anonym

jag brukar ha reflexländtäcke, reflexband över benskydden, reflexboots, reflexväst & reflexbrösta

2010-10-20 @ 18:15:45
Postat av: jojo

jag har detta jag köpte de idag på goben horsehow.Gätte bra kvalite och fodrat och varmt

2010-11-27 @ 20:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner