Ush..

Datum: 2010-10-29 ~ Tid: 11:09:24

När jag vaknade och klev ur sängen idag kände jag att ryggen var lite stel och ömmade men det är ju inget ovanligt så jag tänkte inte mer på det utan fixade mig. Valde kläder, sminkade mig, borstade tänderna och håret. Tog sedan på mig ytterkläder och gick ut i källaren där tilltog smärtan i ryggen något otroligt och jag fick akut magknip, kan tänka mig att kolik känns så. Jag slängde en blick på klockan och såg att det var 5min tills bussen skulle gå så jag tryckte på moppehjälmen och rullade ut moppen. Tog lite extra satts uppför garagenerfarten, kände att jag var lite skakig eftersom jag inte ätit något ännu. Brukar äta i skolan eller på bussen nämligen. Började få den där svimmkänslan och försökte ignorera den. Hoppade upp på moppen och tog några djupa andetag för att sedan åka iväg. Sen blev det svart och ett tag därefter vaknade jag under mopedens tyngd. Kände ingenting såg bara lite svagt att den låg där, jag var lealös i kroppen och kunde inte rör mig. Till slut började jag känna smärta i ena benet, just då kom en man förbipasserande och böjde sig ned över mig. Han frågade vad som hänt och jag kände inte igen min röst när jag sluddrade fram svaret. Gjorde ett nytt försök och gjorde mig då förstådd. Sen dök pappa upp. Jag kunde fortfarande inte styra min kropp, var lixom svag och matt. Pappa bar mig in tror ja? Allt var oklart. Sen svimmade jag en gång till i garaget. Han hjälpte mig upp till vardagsrummet så la jag mig i soffan. När jag vaknade hade smärtan och illamåendet gått över. Det kom tillbaka för en stund sedan men försvann lika fort som det dök upp.

Var faktiskt flera månader sedan sist jag svimmade så det var väl helt enkelt dags igen. Brukade svimma ganska ofta förut när jag ”slarvade” med maten. Jag har ganska lätt för att svimma men inte visste jag att man kunde svimma av smärta i ryggen?

Brukar svimma och jag reser mig om jag suttit ned länge, när jag sträcker på mig, har svimmat av kyla, har svimmat när jag slagit mig riktigt illa, svimmade på en träning inför lucia mitt i kyrkan och har svimmat om jag äter dåligt.

Men nu mår jag rätt så bra :)


Kommentarer
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Tur att du mår bättre nu!



Jag har känt mig nära på att svimma pga smärta i ryggen, men det har inte hänt.. Kan dock tänka mig att det är rätt vanligt!



Däremot har jag svimmat i duschen 2grr när jag ätit för dåligt :P haha. Rätt läskigt är det!

2010-10-29 @ 11:18:55
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Emelie

ush då!! :s

Jag har inte alls lätt för att svimma o har aldrig gjort det, och hoppas jag är glad över det, jag vet inte hur det känns :)

bra att du frisk!

2010-10-29 @ 11:20:24
Postat av: Maja

Jag har aldrig svimmat, vad hemskt det borde vara!

2010-10-29 @ 11:26:23
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/
Postat av: sandra nensen

usch låter inte alls kul :( Du får försöka ta de lite lungt ett tag, blir väl kanske lite förmycket med 3 hästar skola och praktik ibland. Ibland måste man ta en dag ledigt och ta igen sig.

Krya på dig, kram

2010-10-29 @ 11:38:31
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Amanda

Usch vad hemskt :/ Tur att du mår bättre då och att du inte hann så långt med moppen. De hade kunnat gå illa :/

Men vad är de för fel du har på ryggen? Jag har själv stora problem med min rygg :/ Uppkomm efter en ridolycka och jag kommer inte kunna opereras, utan kommer få leva med de resten av mitt liv :(

Jag har 2 eller 3 diskar som det är utbuktningar på och sen har jag en disk som är försänkt. Och den ställer till mest problem :/ Men det gör konstant ont! Vilket är väldigt jobbigt när man är hästtjej :/

2010-10-29 @ 11:39:56
URL: http://passionpellini.blogg.se/
Postat av: Ellen h

usch vad läskigt, tänk om det händer när du är ute och rider!

2010-10-29 @ 11:48:30
Postat av: Jennelie

Usch vad läskigt, var försiktig när det blir vinter och kallt, för blir du ligganded då kan det gå riktigt illa :S



Jag blir jätte jätte sjuk om jag slarvar med maten.

2010-10-29 @ 11:53:33
Postat av: Reby

Har bara svimmat några gånger... en gång för att jag ramla med cykeln och bröt armen, en gång för att jag hade migrän och en gång för att jag hade feber och reste mig från soffan typ..



Hatar känslan när man inte har kontroll över sin egen kropp!

2010-10-29 @ 12:37:13
URL: http://reby.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Nej men usch!

Vad läskigt det måste ha varit. ;S



Tur att du mår bättre nu ialla fall!

2010-10-29 @ 13:07:16
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Evelina

Oj läskigt :S

Jag har faktiskt bara svimmat 1 gång i mitt liv men det var när jag var liten :)

2010-10-29 @ 13:29:03
URL: http://hastgalningen-evelina.blogspot.com
Postat av: ,

jag svimmade också lätt när jag var yngre, men jag har köldallergi så jag tror att det var därför, men konstigt att jag inte svimmar längre... du får ta det lite lugnt och äta bra :)

2010-10-29 @ 16:04:29
Postat av: Matilda

usch! :(

tur att du mår bättre nudå! :)<3

2010-10-29 @ 16:32:23
URL: http://mmatilda.devote.se
Postat av: Yemie

Hej,tänkte bara säga att de går att svimma av smärta. Jag har gjort de under många år fram och tillbaka.. Hoppas allt blir bättre med dig snart! För de är aldrig skoj att ha ont.. =(

Som sagt hoppas du slipper att ha ont snart och att allt bara blir bättre.. :)

Men ett tips är nog att äta regelbundet så din kropp alltid har energi att ta av.. :)

2010-10-29 @ 18:09:36
Postat av: Ridproblem? Läs bloggen :)

Usch, det låter riktigt läskigt!

P.S Har just utdelat en stor diss på bloggen :P

2010-10-29 @ 18:56:13
URL: http://ridkonsten.wordpress.com
Postat av: Malin

Jag svimmade på en tävling.. På framridningen.. min häst va ganska knäpp och ja kämpade hårt & ade druckit dåligt & så svimmade jag när ja sku hoppa ett hinder.. x]

2010-10-29 @ 23:41:03
URL: http://hoppsmurfarna.blogg.se/
Postat av: Malin

Låter verkligen ingen kul... Problem med blodtrycket?

2010-10-30 @ 22:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner