Behandling nr1

Datum: 2010-09-25 ~ Tid: 10:43:27

Ursäkta för dålig uppdatering igår men jag hade inte möjlighet tidsmässigt att skiva något. Men kan berätta lite kort i efterhand vad jag hade för mig.

Var i skolan hela dagen. Vi har bara två lektioner på fredagar, skönt! Vi börjar 08:20 och slutar 13:40.  Engelska och matte.

Vart upphämtad av Mamma efter att jag slutat. Vi tog en fika och åkte sedan iväg till en som heter Stefan han masserar inte men drar rätt muskler, drar isär dem och fixar alla möjliga problem. Självklart var jag ju skeptisk till detta då vi redan vart till massa ställen och det bara känns som en lite förbättring ett kort tag (några dagar).

Är kanske inte så många som vet att jag har eviga problem med min kropp, jag väljer nämligen att inte skriva speciellt mycket om det då jag vet hur utdraget och tjatigt sådant kan bli. Men jag är jätte stel och har otroligt ont. Blir förhindrad i mycket och käkar lite olika piller samt alovera för att det ska bli bättre och även smärtstillande i värsta fall. Läkarna sa till mig att det var nervstammen som var för kort och att det i princip inte går att göra något åt utom att vila och försöka tänja den men det är i nästan lönlöst.

Så när jag kom till Stefan och han började dra och klämma lite fick jag som ett uppvaknande och en nytändning, mitt problem går att fixa! Det är mina muskler som har klumpat ihop sig och vägrar släppa det är därifrån både den eviga smärtan och stelheten kommer. Det blir tydligen så om man äter för mycket godis, tränar mycket och stressar för mycket. Så nu ska jag ändra om min kost något. Jag ska inte äta kolhydrater eller godis det är det som går musklerna att klibba ihop. Men det gör inget då jag inte gillar bröd, pasta eller potatis. Men godiset kommer jag sakna! Jag ska äta mycket kött och grönsaker samt feta såser. Jag ska även börja äta kalk som hjälper till så att musklerna inte går tillbaka till samma lägen.

Behandlingen var det värsta jag varit med om, ni som inte genomgått detta vet inte var smärta är. Fy fan!  Han frågade lite frågor tex om jag hade ont i tänderna eller om det kliade i tandköttet då han såg vilka spänningar jag har i käken. Jag får ofta kramp i käken när jag äter och kan inte avsluta måltiden eftersom det gör så ont och de senaste dagarna har jag kliat tandköttet blodigt. Ska tillbaka på fler behandlingar men nu måste jag nog få bort alla denna träningsverk.

När vi kom hem därifrån hällde mamma upp ett bad i bubbelpoolen. Det ska hjälpa behandlingen på traven och dessutom var det jätte skönt eftersom jag var helt matt i kroppen.

I mitten av allt detta nej men mellan behandlingen och badet var jag uppe hos Braven också och schamponerade hans ben och svanns inför tävligen.

Hörs senare med reslutat från tävlingen nu ska jag packa det sista och åka till stallet och fläta/knoppa.



Kommentarer
Postat av: linn :)

sjukt fin bild! :D

2010-09-25 @ 12:43:54
URL: http://tavlingsryttarna.blogg.se/
Postat av: Linn A

Hej, jag är ett ponnyfreak! Tävlar mkt och älskar hästlivet! Jag undrar om man kan typ beställa (elr nått liknande) en header?? Hälsningar Linn

2010-09-25 @ 12:55:00
Postat av: osellahjerta@bdb

det är skitjobbigt att ha ont i munnen !

2010-09-25 @ 13:16:58
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: EmelieMill

2010-09-25 @ 14:33:02
URL: http://emeliemill.blogg.dr
Postat av: Diana&Elin

Tjaaaaaa Linn!!!!!!

Du måste skaffa facebook så vi kan hålla kontakten!!

Hur mår du??? Vad kul det är att läsa eran blogg! Hoppas att ni har det bra! Hälsa Ingrid! Saknar er! Ni måste komma till stockholm! ;)

Pussåkram!

2010-09-25 @ 19:13:57
Postat av: Linnea op de weegh

Vad bra att hitta någon som kan hjälpa dig! :D att ha ont gör livet så mycket tråkigare!:/ bara en flis i ögat förstör min dag.. och de behöver ja inte ens leva med!.. och ja tycker också du bör skaffa facebook!!! :) och så vill ja se bilder på din häst! :) <3

2010-09-25 @ 20:10:40
URL: http://linneaopdeweegh.webs.com
Postat av: Lollo

Vare Stefan Andreasson? Han är iaf grym, var där med min häst för två veckor sedan och jag kan säga att det är en helt ny häst jag har nu! Jätteroligt :) Ska försöka ta mig dit själv oxå då jag har väldigt ont i rygg och axlar.

2010-09-25 @ 20:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner