Första passet i ridhus

Datum: 2010-09-17 ~ Tid: 19:03:30
Jag kom precis hem efter att ha åkt med Claudia till ridhuset för första gången på vääldigt länge.
Det märktes väl att Claudia är glad över att vara tillbaka till "vardagen" och gick in i ridhuset med spetsade öron :')
Började med att jobba henne i skritt ett par varv runt fyrkantsspåret och la 20-metersvoler, arbetade på samma sätt i både traven och galoppen. Gasade även på endel på långsidorna i lätt sits och lät henne galoppera fritt.
Det märks att hon har dålig kondition då hon blev trött väldigt fort och blev lat i bakbenen. Men jag kan inte kräva något av henne nu efter så lång vila, jag är nöjd så länge hon går fram för skänkeln samt accepterar bettet och är fin i munnen. Sen ser jag det bara som ett plus om hon känns extra bra, vilket hon gjorde i galopparbetet idag.
Är riktigt taggad inför alla träningar denna vinter och framförallt tävlingsåret 2011, och nu har jag bestämt mig för att det ska gå bra! Vilket jag tror det kommer göra eftersom hon känns såhär pass fin redan i detta stadiet av igångsättningen.

Bilden är från i våras, men såhär såg vi ut idag också:


Kommentarer
Postat av: Liza

Jag är ganska ny "läsare" av er blogg och har försökt hitta vad som har hänt Claudia men hittar det inte. Förstår att du säkert måste ha skrivit det massa gånger men... jag undrar verkligen!

ni ser jättefina ut ihop och vad kul att hon känns så fin trots lång vila!

2010-09-17 @ 20:22:19
Postat av: Hilda

Här är en länk till ett inlägg om skadan (:



http://dressyrmupparna.blogg.se/2010/july/utkast-juli-1-2010-2.html#comment

2010-09-17 @ 21:30:21
Postat av: proffsen - vi som slår hål på myterna!

läs våran blogg =)

2010-09-17 @ 22:00:16
URL: http://proffsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner