Härlig uteritt

Datum: 2010-09-06 ~ Tid: 21:12:20

Nu när jag äntligen känner mig helt frisk tog jag med Claudia ut på en ganska lång runda med mestadels skritt och endel trav. Vi skrittade hela vägen bort till ridskolan och snackade lite med Linn eftersom att hon gör praktik där, och sen hela vägen hem igen. Tog asfaltsvägen en ganska lång bit idag eftersom att grusvägarna är riktigt stumma med massvis av sten, och Claudia är riktigt klumpig och snubblar på allt! Sammanlagt var vi ute i 1,5 timmar och Claudia verkade gilla det, öronen spetsade hela tiden och jättepositiv.

Idag var bilisterna ovanligt respektlösa och körde som idioter förbi oss. Även fast de kanske tycker att det är fel av mig att rida på vägen så tycker jag att de borde visa lite hänsyn och iallafall byta fil om de ska köra så fort. Det är nog inte lika roligt den dagen de kör på en häst, men många tror att hästar är maskiner och inte levande djur som reagerar på saker som händer omkring dem. Som tur är, är Claudia 100% trafiksäker och reagerar inte ens på långtradare, motorcyklar, bilar, traktorer eller cyklister. Men man vet aldrig, helt plötsligt kan olyckan vara framme. Jag skulle aldrig riskera att rida på vägen om Claudia reagerat minsta lilla på förbi passerande fordon.

Förutom detta var ridturen riktigt härlig. Solen sken, Claudia var riktigt fin och lugn och ipoden underhöll mig. Vi travade även längre sträckor idag än vad vi gjort tidigare och benet kändes jättefint även efter detta.
Det blev ingen laserbehandling idag då jag tyvärr inte fick tag på equeterapeuten så vi får köra på nästa måndag istället.



Kommentarer
Postat av: emma

Härligt värre! (:



Hästar klassas som Fordon dumt nog. Så egentligen får inte man rida på gångvägarna utan endast på Bilvägarna. Men dom borde ändå sakta ner och köra ut i andra körfältet elr nått ;)

2010-09-06 @ 21:15:48
URL: http://enallroundryttare.blogg.se/
Postat av: Elina

Det var två tjejer här där jag bor som red på en äng brevid en väg och hästarna blev rädd för nått på ängen och hoppa ut i vägen, och en bil körde på dom så dom fick ta bort båda hästarna direkt och en av tjejerna hamnade på intensiven i veckor:( Ashemskt!:( Så man vet ju aldrig, dom var oxå helt trafiksäker men de va ju ingen bil som skrämde dom utan nått annat.

2010-09-06 @ 21:33:08
Postat av: Greta

Rider du med ipod? Är inte det farligt? När jag rider ut vill jag kunna höra ifall - t.ex en bil då passande nog- skulle komma och tuta eller vad som helst och man måste hoppa unnan! Fast jag vet inte, du kanske bara har en hörlur i eller lyssnar högt, det är väl lite mindre riskfyllt kanske.

2010-09-06 @ 21:36:37
Postat av: Jonna

Hej! Vill först bara säga att det både låter och ser härligt ut!! =)

Sen vill jag tillägga en sak som många hästryttare ofta missuppfattar angående lastbilar! Många gånger när en ryttare möter eller blir omkörd av en lastbil/buss så "pyser" den ofta till precis sidan om hästen och då anklagar självklart ryttaren chauffören för att den gjorde det med flit!! För hästen blir ju ofta rädd för det ljudet. Men jag ska bara tala om att det är inget vi lastbils/busschaufförer kan hjälpa! Både bussen och lastbilen "pyser" när den behöver släppa ut lufttrycket i systemet! Ni vet kanske detta redan, men där är många som inte gör det, så ville bara tillägga det =)

Super bra blogg =D

2010-09-07 @ 07:25:13
Postat av: Mira Nyberg

Hej Ingrid. :D måste berätta att det finns en identisk ponny ca 20 min från mitt stall. Ska ta kort på den och visa dig! :)

2010-09-07 @ 08:42:24
URL: http://miranyberg.blogg.se/
Postat av: Mira Nyberg

Hej ingrid här kommer en grej som är totalt utanför ämnet men har en sak att berätta. :D Det finns ett sto tror jag eller valack som är identisk med claudia som står ca 20 min från mitt stall. Jag ska ta kort på henne/honom och visa dig. Den är über fin och ser ut så som claudia när hon var som mest musklad. :) Visar dig så fort jag tagit bilden.

2010-09-07 @ 08:44:34
URL: http://miranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner