Johanträning

Datum: 2010-09-17 ~ Tid: 14:25:00

Igår var det Johanträning. Braven kändes fin, kunde haft ett ngt lättare stöd till handen om man ska klaga på något. Angående mig så har jag inte tid att skriva flera A4 om mina brister, haha. Men ngt jag verkligen måste bli bättre med är att sluta glappa i tygeln. Då och då brister min kontakt till tygel och den bli slak, vilket ni ser i filmer nedanför.

På träningen red vi först lite på volten som vanligt så att Johan kan kolla av våran daxform och därav avgöra hur högt/lågt vi ska sätta ribban för dagen och vilka övningar som kan tänkas passa och vad vi behöver tänka extra på bland annat. Han tyckte att grunden idag var kanon, skönt! Jag hade bestämt mig redan innan träningen att idag SKA det gå BRA! Min mentala inställning kanske gjorde nytta? Efter volten började vi med öppnor i båda varv tills jag fick till känslan i tillräckligt många på raken. Sen gick vi över till att göra öppnor på långsidorna och sedan från det in i slutor på diagonalen. Under dessa övningar var tackten och gemenheten det allra viktigaste, att ha lagom av alla ingredienser: tempo, tackt och tvärning. De tre T-en. Vänsterslutor har jag lite svårt för då jag är för oliksidig och det trasslar helt enkelt till sig ibland. Men nu gick det prima. Sen gjorde vi samma övningar i galoppen, detta mest för att hjälpa traven.  Efter det red vi lite förvänd galopp på volten och fokuserade på att få alla språng lika dana. I slutet av passet red vi trav på volten i båda varv och gjorde öppnor på den öppna delen av volten.  Johan var supernöjd med oss, och tyckte att det bara gick bättre och bättre under hela passet.

Nu är ni allt bra uttråkade va? haha. Koooort film från träningspasset.





Kommentarer
Postat av: Anna

Är han i den kortaste/högsta formen där verkligen? (:

2010-09-17 @ 15:05:15
Postat av: Linn

Nej. Jag red honom inte i tävlingsform här, kan inte minnas att jag skrivit det i texten häller? :)

2010-09-17 @ 15:07:10
Postat av: Anonym

kan du inte visa en film där du rider Lillan? :D

2010-09-17 @ 15:16:25
URL: http://missdublin.devote.se
Postat av: Moa

Vad fin han är! Gillar hur han arbetar med sina bakben.

2010-09-17 @ 15:55:43
URL: http://moastraning.blogg.se/
Postat av: Anna igen

Oki då vet jag :)

2010-09-17 @ 16:46:48
Postat av: Gadfly

Du tråkade inte ut mig i alla fall :)

2010-09-17 @ 17:06:50
Postat av: Emma

Snygg väst! Letar efter något liknande, dock hittar jag bara mörka västar.. var hittade du din?

2010-09-17 @ 19:39:50
Postat av: Emma

ser fint ut, fast jag stör mig på att du glappar med tyglarna dock. :P

2010-09-17 @ 20:27:42
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner