Lite om igår

Datum: 2011-03-03 ~ Tid: 09:00:00
Vid det här laget sitter nog jag i skolan och har hästkunskap. Iallafall ett utav de roligare ämnena! Igår eftermiddag var jag med på första ridlektionen där vi red en runda utomhus. Jag fick rida "Tysken", en stor fux som var riktigt trevlig och rolig att rida. Dock var han superstark i galopparbetet så jag fick minst sagt mjöksyra i armarna då vi red i grupp och Tysken skulle ju självklart ifatt den framför som kickade när vi kom i närheten, haha.

Jag ser fram emot nästa vecka då vi förhoppningsvis ska rida dressyr. Det är så himla roligt att rida massor av olika hästar, vilken typ och vilket temprament de än har. Tydligen så ska vi varva med att vara inne på travet i Örebro också, suck. Jag var såå glad att jag avslutat min travdel på Lillerud då jag tycker att det är dötråkigt, och nu måste jag göra om den igen. Åhhhh. Vi skulle även ha stalltjänst under tre veckor då vi ska vara på plats 07.00 och även fram till 21.00 på kvällen. Jag vet absolut inte hur jag ska få ihop det! Jag kan inte bo kvar på skolan då jag måste hem till hästarna, och jag tänker inte ta med Claudia dit. Problem.

Ikväll kommer bilder och film. Claudia ska köras till ridhuset så jag uppdaterar er efter det! Och angående uppdateringen så vet jag att jag är tråkig och inte uppdaterar speciellt mycket eller om intressanta saker just nu. Jag känner mig mentalt blockad och det är inte lätt att ställa om sig till att gå upp klockan 5 varje morgon efter att ha suttit hemma och slappat i 8 månader. Förhoppningsvis känner jag mig lite mer taggad till helgen så då ska jag ta igen allt :D



Kommentarer
Postat av: Sofia

Under den perioden som det är stalltjänst så kanske du kan be din mamma att sköta stallet? :) eftersom du klart inte kommer ha tid till det, eller kanske komma på en deal med skolan. :)

2011-03-03 @ 09:06:17
Postat av: Sofia

Under den perioden som det är stalltjänst så kanske du kan be din mamma att sköta stallet? :) eftersom du klart inte kommer ha tid till det, eller kanske komma på en deal med skolan. :)

2011-03-03 @ 09:06:48
Postat av: Ida

har ni slutat med de där ned raserna?? att man skulle skicka in en bild en bild?? vil jätte gärna att ni tar tilbcka de!! :D

2011-03-03 @ 09:15:42
Postat av: maja larsson

vilken skola går du på?

2011-03-03 @ 09:16:21
URL: http://majaasweetlarsson.blogg.se/
Postat av: Lisen

Har du skaffat pojkvän Ingrid?? :D

2011-03-03 @ 09:39:00
Postat av: saandra :D

kan ni inte ha en Hot Ot Not.?!

:))



2011-03-03 @ 09:51:06
URL: http://sandrafransen.devote.se
Postat av: @ Heddez

händer idag?

kram

2011-03-03 @ 10:10:13
URL: http://heddez.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det fixar sig, du är ju superIngrid! :D

Och oavsett ifall du nu tycker att du har "tråkig" uppdatering, så tycker inte jag det. Jag tycker det är lika roligt att läsa om dina dagar som att läsa om sadlar, täcken os.v. :D

2011-03-03 @ 10:27:15
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Piiiiiiisa

Får/har ni inte ngt sportlov?(;

2011-03-03 @ 10:40:58
URL: http://pisasdag.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken skola går du i? Ska välja gymnasie snart o skulle gjärna vilja ha lite tips ;)

2011-03-03 @ 11:03:33
Postat av: Anonym

Går du & linn i samma klass nu?

2011-03-03 @ 11:26:05
Postat av: Elvira

oj läskigt stor mule!

2011-03-03 @ 18:48:22
Postat av: Jennie

Jag tror jag kommer få xakt samma problem när jag ska på gymnasium... :( I´ngen aning om vad man ska göra...

Men superfin blogg ! <3 :D

2011-03-03 @ 20:13:28
URL: http://blogggjennie.blogg.se/
Postat av: Rebba

Tysken!!! härlig kille, visst e han det? dock är Diva min favorit. Emilia är mysig att rida. jag har inte hunnit och testa alla än. men de flesta är trevliga att rida. kul att du har börjat på kvinnersta :D

2011-03-03 @ 20:49:19
URL: http://rebbasmart.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tysken är verkligen super fin både i dressyr, hoppning och uteritt men blir jävligt stark i galoppen ute ;) haha. Han är den "näst" bästa hästen i dressyr på skolan, eller bäst nu? Han som vann är tyvärr död och Tysken kom tvåa :)

Tror inte ni är i stallet på 6 veckor nu, vi treor har profelering från och med måndag i 6 veckor framåt...

2011-03-03 @ 21:27:02
Postat av: Emelie

Oj vad tidiga och sena tider. Förstår att det kan bli svårt. Hoppas att det löser sig nu! (:

2011-03-03 @ 23:17:17
URL: http://skonbergaryttare.blogg.se/
Postat av: bella

så himla fin häst!

2011-03-05 @ 02:18:19
URL: http://appelskrutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser via Bloggpartner